"בשבועות הקרובים נרשה שיעלו אייטמים שאנשים רואים כחדשותיים, כמשמעותיים או חשובים לאינטרס הציבורי - גם אם במצב אחר הם נחשבים כהפרת הסטנדרטים שלנו", אמרו שני סמנכ"לים בחברה, ג'ואל קפלן וג'סטין אוסופסקי, כתבו בבלוג פייסבוק. כרגע הקווים המנחים של פייסבוק בנוגע לעירום מוגדרים כך: "אנו מגבילים תמונות של חזה נשי אם הן כוללות פטמות, אבל מאפשרים פרסום של תמונות הנקה ושל צלקות כריתת שד".



נושא התמונות הוא מורכב כיוון שלפי הבלוג "תמונות עירום או אלימות שמקובלות בצד אחד של העולם עלולות להיות פוגעניות או בלתי חוקיות באזור אחר של העולם". עוד נאמר כי תבוצע התייעצות עם מומחים, עיתונאים, אנשי חוק ואחרים בעת הבחינה מה ניתן להעלות ומה לא.



פייסבוק היא לא הרשת החברתית היחידה שמתמודדת עם הכרעות אלו. גם אינסטגרם (שפייסבוק רכשה בשנת 2012) נוהגת באופן באופן דומה: בכללי ההתנהלות של רשת שיתוף התמונות נכתב כי "לא יאושרו תמונות עירום", אך כמו בפייסבוק גם שם מתאפשרות תמונות הנקה. המדיניות של טוויטר דומה, אינה מאפשרת "עירום מלא או חלקי", אך כן מתירה העלאה של תמונות "עירום אמנותי" בנוסף לתמונות המתעדות הנקה.



לפני כחודש מדיניות העירם של פייסבוק עלתה לכותרות כאשר כתב נורווגי העלה לפייסבוק את שבע התמונות המשפיעות בהיסטוריה במסגרת כתבה שפרסם בעיתונו, ובהן צילום מנוסתה של קים פוק, ילדת הנפלם - NAPALM GIRL - כשוויטנאם הבוערת מאחוריה. בעקבות זאת עלו קולות זעקה בטענה שהתמונה תעורר פדופילים מרבצם, ופייסבוק נכנעה והסירה את התמונה זוכת הפוליצר. לטענת החברה, "התמונה אינה עומדת בתנאי השימוש של פייסבוק - הואיל ומדובר בעירום חזותי של ילדה". קמפיין תקשורתי תקף את פייסבוק, וראש ממשלת נורווגיה ארנה סולברג פרסמה פוסט מחאה בלוויית אותה תמונה. פייסבוק צנזרה גם הפעם, אבל גל המחאה החל לצבור נפח והצוקרברגים נכנעו: "אנחנו כלי טכני, לא עורכי חדשות", הסבירו. ייתכן כי המהומה ההיא עומדת בין הגורמים שהביאו לשינוי המדיניות.