באירוע עיתונאים שערכה אמש אפל בסן פרנסיסקו, ארצות הברית, הציגה החברה את גרסאות 2016 של מחשב ה־Macbook pro היוקרתי. גם הפעם, כמנהגה, הציגה ענקית הטכנולוגיה שני דגמים שונים: האחד עם מסך בגודל סטנדרטי של 15 אינץ' והשני עם מסך קטן יותר, בגודל 13 אינץ', כאשר לשניהם עיצוב חיצוני זהה. השינוי הבולט ביותר שהוצג אמש באירוע החגיגי של החברה הוא הוספת ה־Touch bar, שהוצב במקום מקשי הפונקציות המוכרים. 



אפשרויות ה־Touch bar, שיגיע כרצועת מגע לכל רוחב המחשב, הן רבות ומגוונות, ומעבר לעיצוב החי והדינמי שיוסיף ל־Macbook החדש, הוא גם יוכל להתאים עצמו לכל אפליקציה בנפרד, למשל בעת ניגון מוזיקה, סרטים ועוד.



דגם ה-13 אינץ' יעמוד על משקל של 1.36 ק"ג ועוביו יהיה על 14.9 מ"מ. הדגם הגדול יותר, ה=15 אינץ', יעמוד על משקל של 1.82 ק"ג ועל עובי של 15.5 מ"מ. בשני הדגמים ימוקמו רמקולים איכותיים במיוחד אשר יוצבו בשני צדי המקלדת, ועל פי נתוני החברה הם יפיקו צליל חזק ב־58% יותר מהדגם הקודם בסדרה.




סוללה שמסוגלת להעניק 10 שעות עבודה



מסכי ה־Macbook לא זכו לשינוי גדול למדי, אך על פי הנתונים שמשחררת החברה הם יתהדרו במסך שיפיק תמונה בהירה ב־67% יותר מהדגם הקודם, שמשולבת עם צבעים עשירים יותר ב־25% יותר מקודמו. גם הסוללה זכתה לעדכון, והיא מסוגלת כעת לנפק 10 שעות עבודה רצופות. בסדרת ה־Macbook החדשה שילבה אפל לראשונה גם חיישן טביעות אצבע (Touch ID), שיאפשר לשחרר את המכשיר מנעילה בצורה מהירה ויעילה יותר ולבצע רכישות בטוחות, בדומה לאייפון ולאייפד.



השקת Macbook Pro. צילום: רויטרס
השקת Macbook Pro. צילום: רויטרס



דגם ה־13 אינץ' הבסיסי ביותר יגיע עם מעבד Intel Core i5 בתדר 2.9 GHz, מאיץ גרפי Intel Iris 550, זיכרון RAM בנפח 8 GB ונפח אחסון 256 GB מסוג SSD. דגם ה־15 אינץ' הבסיסי יגיע עם מעבד Intel Core i7 בתדר 2.6 GHz, מאיץ גרפי AMD Radeon Pro 450, זיכרון RAM בנפח 16 GB ורכיב אחסון בנפח 256 GB מסוג SSD.



כמו בכל הצגת מכשיר חדש של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, טרם ידוע מתי ינחת בישראל, אך את המחירים המקומיים כבר חשפה במהלך האירוע עצמו. דגם ה־13 אינץ' יתחיל מ־1,499 דולרים, ומחירו של הדגם הגדול יותר, בעל מסך ה־15 אינץ', יחל ב־2,399 דולרים.