העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח היום (חמישי) כי הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, עלול להיות מורחק מהרשת החברתית טוויטר. החברה הודיעה כי היא עשויה למנוע את גישתו של טראמפ, אם יפר את חוקי הרשת. לעומת זאת בפייסבוק החליטו להשיב מלחמה והודיעו שהנשיא הנבחר יוכל להשתמש בשירותי הרשת החברתית גם אם יעבור על חוקיה.



בטוויטר הבהירו שאם טראמפ יאיים או יפר את חוקי הרשת, הוא יורחק ולא יוכל לצייץ יותר. לפי חוקי הטוויטר אסור לאיים, להטריד או לפרסם דברי שנאה נגד אחרים. דובר של הרשת אמר כי הם נלחמים נגד התופעות הללו. כשנדחק לפינה בשאלה האם לא יאפשרו גם לטראמפ להתבטא בניגוד לנהלים, זאת לאחר שהפיץ דברי שנאה במסע הבחירות שלו, אמר הדובר: "אין למישהו עדיפות על אחרים".



טראמפ שהשתמש בדרכים שונות בטוויטר ופרסם הודעות בניגוד למדיניות החברה, הבהיר שאינו מצטער על הדברים, למרות הביקורות. עד כה לא נסגר חשבונו של טראמפ, אך הושבת חשבונו של עיתונאי בריטי ימני בשם מילו יאנופולוס.



לא יצייץ יותר? צילום ללא קרדיט
לא יצייץ יותר? צילום ללא קרדיט



מנגד, פייסבוק טוענת שלא תסגור את דף הפייסבוק של טראמפ גם אם יופיעו בו ביטויים הנוגדים את המדיניות שלה. יש לציין כי ברשת החברתית של מארק צוקרברג, מפרסם טראמפ התבטאויות פחות מעוררות מחלוקת.



כזכור, במהלך הבחירות נטען שטראמפ נתן לעוזריו לכתוב עבורו ציוצים בטוויטר. הנשיא היוצא ברק אובמה אמר בתגובה: "איך רוצים להצביע עבור אדם שלא יכול אפילו לנהל את חשבון הטוויטר שלו כדי שינהל את המדינה".