נלחמים בווייז. אפליקציית הניווט הפופולרית מכוונת נהגים בארץ וברחבי העולם לנסוע בדרכים הקצרות ביותר, להגיע לכל יעד ואף מודדת את זמן הנסיעה. מאז התעצמות פקקי התנועה בגוש דן, בעקבות עבודות חפירת הרכבת הקלה, הפכה לעתים האפליקציה למחלצת הלאומית מפקקים, כאשר הנהגים מופנים לעבור בנסיעה מצירי תנועה סואנים לרחובות קטנים ושקטים.



הנהגים אולי מרוצים, אבל התושבים הרבה פחות. בשכונת רמת חן ברמת גן החלו להיווצר עומסי תנועה כבדים בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ. בדיקה העלתה שווייז מפנה את הנהגים מדרך אלוף שדה הפקוקה לתוך רחובות השכונה. "זה פשוט הפך לסיוט של בוקר ואחה"צ", סיפר חיים, המתגורר בשכונה השקטה.



אבל כנראה שרמת חן תהפוך לתקדים בהתמודדות מול הפניית הנהגים על ידי ווייז לנסוע ברחובות השכונה. מחזיק תיק התנועה בעיריית רמת גן, רמי פדלון, הודיע שבקרוב יוצב שלט "אין כניסה" בחלק מרחוב מצדה ובכך לנהגים כבר לא יהיה כדאי לסטות מדרך אלוף שדה ולהיכנס לרמת חן.



מפת רמת חן ודרך אלוף שדה. צילום מסך: אתר ווייז
מפת רמת חן ודרך אלוף שדה. צילום מסך: אתר ווייז



”שלט 'האין כניסה' יהפוך את הכניסה לרמת חן בשעות הלחץ לבלתי כדאית עבור הנהגים ויסבך אותם בעומסי תנועה מיותרים. החלטנו להציב את השלט וגם נדווח על כך לווייז", הוא הודיע, "ההערכות הן שאז עומסי התנועה בתוך השכונה יירדו דרמטית".



פדלון הודיע שגם בשכונות נוספות ברמת גן יהיו שינויים בהסדרי התנועה, במטרה למנוע הפניית נהגים על ידי ווייז לרחובות קטנים וצרים. "העומסים שנוצרים לעתים ברחובות קטנים הם בלתי נסבלים והמטרה שלנו היא קודם כל להקל על התושבים. מי שמגיע מחוץ לעיר, שיחכה באלוף שדה או בצירי התנועה הראשיים".



ההערכות הן שהמודל הרמת גני של שינויים בהסדרי התנועה ייושם בערים נוספים, בהן גבעתיים, שגם שם נהגים מופנים לנסיעה מצירי תנועה ראשיים לרחובות קטנים.