היזם המיליארדר אילון מאסק ממשיך לחלום בגדול: הבעלים של יצרנית המכוניות האוטונומיות טסלה וחברת השיגורים לחלל SpaceX חוזה כי בני האדם יצטרכו להתמזג עם מכונות כדי לשמור על רלוונטיות, וכי מושבות אנושיות יוקמו בכוכבי לכת מרוחקים יותר בעוד 50 שנה בלבד. בכינוס בדובאי הזהיר מאסק כי התפתחות האינטליגנציה המלאכותית, ההופכת לחכמה ולמהירה יותר, מאיימת על עתיד האנושות. הוא פנה לממשלות ברחבי העולם שיבטיחו "שהחוקרים לא ייסחפו, כי מדענים מתעמקים כל כך במחקריהם עד שהם לא מבינים מה הם עושים".



כדי להתמודד עם האיום הגובר העריך מאסק, הידוע גם בכינוי "איירון מן" בהשראת דמות הקומיקס הידועה, כי לבני האדם לא תהיה ברירה אלא להפוך למעין של מכונות, סייבורגים, והוא טען כי כבר כיום התלות באמצעים הטכנולוגיים מספקת דוגמה ראשונית לכך. "לאורך זמן, אנחנו נראה מיזוג קרוב יותר של אינטליגנציה ביולוגית ואינטליגנציה דיגיטלית. הכל נוגע לפס הרוחב של המוח", אמר. "זו ההרחבה הדיגיטלית של עצמך. אנחנו עושים את רוב את התפוקה שלנו דרך האצבעות - וזה אטי מאוד".



 "מושבה אנושית על מאדים" 


מאסק, שהצהיר לפני חודשים אחדים כי הוא מתכוון להקים מושבה אנושית על מאדים במהלך העשור הבא, ציין כי הוא מאמין שכוכב הלכת האדום לא יהיה היעד האחרון, וכי הוא מעריך שבני האדם יעברו בין כוכבי לכת נוספים ומערכות שמש אחרות באופן שגרתי כבר בעוד עשורים ספורים. "אני מקווה שנהיה על מאדים, ואולי גם מעבר אליו, על הירחים של צדק", הכריז. "אני מקווה שאנחנו ניסע באופן תדיר מחוץ למערכת השמש ולמערכות הכוכבים הסמוכות. אני מאמין שכל זה יהיה אפשרי בתוך 50 שנה".



חזון נוסף שהציג המיליארדר בפני באי הכנס בדובאי נגע לפקקי התנועה על פני כדור הארץ: "זה נראה טריוויאלי, אבל אני אומר את זה כבר שנים, ואני חושב שהפתרון לעומס הוא רשת מנהרות מתחת לערים", ציין. "אפשר תמיד לרדת יותר עמוק מאשר לעלות למעלה. האתגר הוא: איך נבנה מנהרות מהר, בעלות נמוכה ועם בטיחות גבוהה? לכן, אם הטכנולוגיה של חפירת מנהרות תשתפר כדי שנוכל לבנות מנהרות במהירות, במחיר נמוך ובאופן בטוח, נוכל להיפטר מכל בעיות התנועה בערים".