תלמידי כיתה ט' מתיכון הנדסאים בהרצליה המציאו חיישן שיתמודד עם בעיית תאונות הגמלים בדרום. ​מדובר בקבוצה של תלמידים מצטיינים, שמשתתפים בתחרות של הארגון העולמיFLL. הם עברו את השלבים המוקדמים, והתחרות הארצית תתקיים היום (חמישי) בהיכל שלמה בתל אביב. הקבוצות שיזכו בתחרות יישלחו לייצג את ישראל בתחרויות של הפרויקט בעולם.



ההמצאה, חיישן ייחודי שישים קץ לתאונות הדרכים בנגב שנגרמות מהתנגשות עם גמלים, בשילוב אפליקציה ייעודית, כבר זכתה להמלצת שר החקלאות אורי אריאל.​ ​התלמידים פנו לשר, האמון על הפיקוח והאכיפה בתחום בעלי החיים, לשם קבלת ההמלצה, ואריאל שלח את המלצתו לשופטי התחרות.



אריאל​ אמר ל"מעריב־השבוע": "דרום הארץ סובל מבעיות של תאונות גמלים. לצערנו, אנחנו שומעים לא מעט על גמלים ששוטטו על הכביש וכתוצאה מכך נהגים התנגשו בהם. רבים מהמקרים מסתיימים בפציעות קשות ולעתים אף גרוע מכך".



​שר החקלאות הוסיף כי "בני הנוער המוכשרים מכיתה ט' בתיכון הנדסאים בהרצליה המציאו במסגרת התחרות חיישן שיזהה את תנועת הגמלים בצדי הכביש, יתריע על הסכנה וירחיק את הגמלים. הפתרון הזה עתיד לשנות את מצב הכבישים בדרום וזה מדהים ומרגש. ההמצאה מקורית ובעלת חשיבות סביבתית רבה. הקבוצה האיכותית הזאת היא דוגמה ומופת לדור העתיד המבטיח, וכבוד הוא לי להמליץ עליהם לוועדת השופטים. אני מקווה שהרעיון יקרום עור וגידים ויהפוך בקרוב את כבישי הדרום לבטוחים יותר לבני האדם ולבעלי החיים".