אחד הקריטריונים החשובים בבחירת מכשיר סלולרי חדש הוא מערכת ההפעלה שהוא מריץ, והגרסה הוא צפוי להריץ בעתיד. יש אנשים שבשנייה שהחזיקו לראשונה מכשיר של חברת אפל נשבעו שבחיים לא יחליפו אותו באנדרואיד. העיצוב הנקי, לצד העובדה שמדובר במערכת סגורה ונטולת וירוסים וקלה יחסית לתפעול וללמידה מושכת רבים.



מצד שני, יש כאלה שמעדיפים להישאר נטולי סלולרי על פני שימוש במכשיר המריץ את מערכת ההפעלה של אפל. את מערכת האנדרואיד על גרסאותיה השונות ניתן להתאים ביתר קלות למשתמש, אך היא היא פגיעה יותר בפני וירוסים שכן מעצם היותה מערכת הפעלה פתוחה ניתן להתקין עליה תוכנות שלא בהכרח אושרו על ידי גוגל. 



אנדרואיד. צילום מסך
אנדרואיד. צילום מסך

מבדיקה שערכו בחברת blancco עולה כי אחוזי התקלות השונות באייפונים צמחו מ-15%, ברבעון האחרון של השנה שעברה, ל-62% בסוף שנת 2016. מדובר במגמה שונה מזו שהתרחשה במכשירים המריצים את מערכת ההפעלה מבית היוצר של גוגל. באותו פרק הזמן, מספר התקלות צנח בכמעט חצי - מ-85% ל-47%. עורכי הבדיקה הגדירו תקלה כ"מצב שבו המכשיר סובל מבעיה בהפעלתו אשר בלתי ניתנת לתיקון". 
העלייה המשמעותית בתקלות שחווים המשתמשים במכשירים של חברת אפל, קרתה ככל הנראה עקב הבעיות שגרמו מספר עדכונים למערכת ההפעלה iOS ששוחררו במחצית השנייה של השנה שעברה וגרמו למספר תקלות במכשירים מדגם 6S. בין התקלות היו: בעיות בקליטת האינטרנט האלחוטי ומצב שבו הסוללה הסתיימה במהירות.
בראש רשימת מכשירי האנדרואיד הסובלים מתקלות נמצאת ענקית הסלולר הדרום קוריאנית סמסונג. ייתכן כי היא נמצאת בראש הרשימה מפני שהיא מחזיקה בנתח נכבד מהשוק, כאשר על פי נתוני החברה, ברבעון השני של 2016 כמעט 88% מהמכשירים שהריצו גרסה כלשהי של מערכת ההפעלה מבית גוגל היו של סמסונג. 
עוד עולה מהנתונים, כי אחד הגורמים המרכזיים לתקלות במכשירי אפל הוא קריסת אפליקציות, בעיקר אינסטגרם וסנאפצ'ט. זאת בעוד שמכשירי האנדרואיד של החברות השונות סובלים מתקלות מגוונות יותר - בין היתר בעיות בחיבור ה-USB ושגיאות הקשורות למצלמה.