במהלך הרשמה לאתר או שירות מסוימים, ככל הנראה נתקלתם בדרישה להקשה של רצף אותיות ומספרים המופיעים בצורה מעוותת ומבולגנת בקוביה קטנה על המסך, אשר בלעדיה לא תוכלו להמשיך בתהליך. סביר להניח גם שלא פעם טעיתם בהקלדת התווים, התעצבנתם ומצאתם את עצמכם נאלצים לחכות פרק זמן מסוים עד שתוכלו לנסות שוב.



לכלי הזו קוראים CAPTCHA, Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, והמטרה שלו היא לוודא שהגולש הוא בן אנוש ולא ברובוט. עם השנים הרובוטים הפכו חכמים יותר ויותר וכך הצליחו לעבור ביתר קלות מבחנים מהסוג הזה, דבר שדרש מהמפתחים להפוך את צירופי התווים לקשים יותר לקריאה.



גוגל השיקה אתמול כלי חדש הצפוי להחליף את המנגנון הקיים. כיום, המנגנון מבקש מהגולש להקליד רצף תווים מסוים, דבר שרובוט יתקשה לעשות. בחברה הסבירו, כי הכלי החדש יכול לזהות האם מדובר בבן אדם או ברובוט - מבלי שהגולש יצטרך לעשות דבר כלשהו. ההחלטה על זהות הגולש תתבצע על בסיס מספר פרמטרים, כאשר על פי ההערכות אחד מהם הוא תנועות העבר שעושה המשתמש על המסך וחשבונות הגוגל שמחוברים בזמן הכניסה לאתר.





מסיבות מובנות, בחברה לא חשפו את כל הפרמטרים, והסתפקו בהסבר באתר שבו נכתב כי הם הופכים את אתגר ה-captcha לבלתי נראה. "בני אדם לא יתקלו בבקשה לסמן כי אינם רובוטים, ואלו החשודים ככאלה ייאלצו לעבור עוד מספר מבדקים", כתבו.