אילו תרחישי אימה מצפים לאזרחי מדינת ישראל בעקבות אישור חוק המאגר הביומטרי בכנסת? כתב הטכנולוגיה דרור גלוברמן התנדב להפחיד את דנה ספקטור ורן שריג ב-103FM: "אם אני מבין נכון זה יקרה עוד השנה. החוק אושר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה שלישית. זה עניין של כמה חודשים או שנה, עד שכל מי שירצה לחדש תעודת זהות או דרכון, יתבקש להיכנס אחר כבוד למשחק 'האח הגדול' האמיתי של החיים האמיתיים לתת לכל הפחות תמונת פרצוף ביומטרית, וגם טביעת אצבע. טביעת אצבע לא תהיה חובה, אבל יהיו כל מיני סנקציות, כמו חידוש תעודת הזהות לזמן קצר יותר, כל מיני 'ניג'וסים' כאלה".

"הבעיה היא שאם נדבר עכשיו על כל התרחישים העתידיים האפוקליפטיים הטכנולוגיים אתם תגידו לי 'יאללה יאללה', אז נלך להתחלה של העניין", אמר גלוברמן. "באה חברה מסחרית שמרוויחה מיליונים על גבי מיליונים, השב"כ, שאתם יודעים כמה אכפת לו מהפרטיות שלנו, ופוליטיקאים, ששמחים מאוד להדק את האחיזה שלהם בציבור, ובראשם העבריין המורשע שר הפנים. והם מציעים לך להצטרף לפרויקט בלתי הפיך, סופר רגיש וסופר מרושל, כמו שאמר מבקר המדינה, ובתמורה תעבור מהר בביקורת הדרכונים, או איזה שטות. זה נשמע מספיק טוב?".

שריג ציין שמשתמשי האינטרנט והרשתות החברתיות מוסרים את המידע הכי אינטימי שלהם לחברות פרטיות מדי יום, אז למה שהמדינה לא תחזיק בו. "זה מחריד אותי באותה המידה", אמר גלוברמן, "ממה שהחברות יודעות עלינו, מה שמסרת להן זה לא כל כך מעניין. מעניין מה שהן לומדות עליך תוך כדי תנועה כשאתה משתמש ברשתות. הם באמת יודעים באיזה מצב רוח קמת הבוקר, מאיך שאתה משתמש. הם יודעים על אנשים אם הם הומואים בלי שהם אמרו את זה, בלי שאולי הם יודעים את זה על עצמם, פייסבוק כבר יודעת. היא משווה את סטטיסטיקות השימוש שלך למאגר השימושים של אנשים שהיא יודעת שהם הומואים ופתאום היא רואה שיש הרבה דמיון. למשל, כמה שניות אתה מבלה על איזו תמונה, וכו'".

"יש סטטיסטיקת התנהגות פייסבוק הומואית?", שאל שריג. "בטח, ברור", השיב גלוברמן, "ושל שמאלנים וימנים ועשירים ואחים אמצעיים ואחים בכורים ונשואים ואנשים שעומדים להתגרש. אתה יודע שפייסבוק יודעת שבועיים לפניך שאתה עומד להיפרד מבת הזוג שלך? כי השיחות משתנות. פתאום אתה מתעניין יותר בבחורות אחרות, אתה כותב לבת הזוג הודעות קרות יותר באחוז מסוים. הם יודעים את כל זה. אז זה פייסבוק, הם רואים קדימה, אבל אין להם משטרה, הם לא גובים מיסים, אין להם את הכוח של מדינה. לחבר בין הכוחות האלה, לתת למדינה את הבינה שיש לפייסבוק, או ההפך, לתת לפייסבוק משטרה ומיסים, נשמע לי מזעזע, זה מלחיץ. צריך לשמור על האחד מפני השני".

ספקטור שאלה את גלוברמן ממה הוא הכי חושש אישית, ונענתה: "מישהו יתקשר לחבר שלו במשטרה, ייתן לו אלף דולר ויבקש שיברר למי שייכת טביעת האצבע המסוימת, כי הוא חושש שהשכן נוגע לו באוטו וזה מרגיז אותו. על כל שטות אפשר לעשות שימוש לרעה במאגרי מידע, שזה הדבר הכי חזק. לפני 20 שנה אנשים חיפשו מישהו עם גישה למחשב של הצבא כדי לדעת מה הקב"א של יעל בר-זוהר ומה הדפ"ר של ליאור מילר, למשל. מי שרוצה לפרוץ אליך למחשב והוא האקר, יפרוץ, אבל עכשיו יהיה מאגר מרכזי אחד של כל 8 מיליון אזרחי המדינה, עם פונקצית חיפוש, וברור לכם שזה גם ידלוף, כי הכל דולף".