ה-G6 שהושק בברצלונה בחודש פברואר האחרון, הוא לא המכשיר הסלולרי הראשון מבית LG שיצא לי להתנסות בו. למען האמת, הוא השלישי. כשהייתי בסביבות כיתה ז' ההורים קנו לי את הראשון - מכשיר עם מסך שהיום נחשב למאוד קטן ולא איכותי. בצבא החלפתי את מכשיר האייפון 5 שלי ב-G3. הכל היה מעולה עד שהתרחשו מספר תקלות ששלחו אותו לתיקון ואותי לחפש מכשיר אחר. בגלל זה כל כך שמחתי על האפשרות לבחון את ה-G6 שלפחות על פי השמועות נשמע מבטיח במיוחד.



אני קיבלתי לסקירה את הדגם השחור, כאשר המכשיר יהיה לרכישה גם בצבעים אפור ולבן. ה-G6 צר וארוך מעט יותר מסמארטפונים אחרים בעלי מסך באותו הגודל. הגדלת המסך התאפשרה באמצעות הקטנת השוליים של המכשיר, ביטול כפתור הבית הפיזי והעברת גלאי טביעות האצבע לגבו של המכשיר. בנוסף, המכשיר עמיד בפני מים ואבק תחת תקן IP68, בדומה לדגמי האייפון 7 והגלקסי 7 ו-8, שהושק בשבוע שעבר בניו יורק. על פי התקן, המכשיר יכול לשרוד עד חצי שעה מתחת למים.



עמיד בפני מים ואבק ויכולת טעינה מהירה. LG G6, צילום: יח"צ




הוא מגיע ביחס של 18:9, מה שאומר שהמסך שלו ארוך יותר משל טלפונים חכמים אחרים. היחס מציע מרחב צפייה גדול יותר המותאם לצפייה בסרטונים וביצוע פעולות שונות במכשיר. עם זאת, בעת שימוש באפליקציות שלא מותאמות ליחס הזה, מתקבלים שוליים שחורים ומעצבנים בחלק העליון ובחלק התחתון של המכשיר. ניתן לפתור את הבעיה באמצעות פונקציה מיוחדת במכשיר המתאימה את האפליקציה לגודל המסך. חיסרון נוסף במסך הארוך הוא שלא פעם מצאתי את עצמי מתאמצת מאוד בכדי להגיע לחלקו העליון של המסך, כאשר השתמשתי בו ביד אחת.



ממשק המצלמה נהנה גם הוא מיחס 18:9, המאפשר צילום תמונה מרובעת בחלקו העליון של המסך, ובתחתון לראות בזמן אמת את התוצאה. המצלמה האחורית מגיעה עם שתי עדשות אחוריות של 13 מגה פיקסל והשילוב ביניהן יוצר תמונות טובות וחדות באור יום. עם זאת, המכשיר לעתים התקשה בהתמקדות באובייקט הנמצא בפריים. למרות יכולות הצילום המרשימות ביום, בלילה הוא מספק תמונות בינוניות. המצלמה הקדמית מגיעה עם עדשה של 5 מגה פיקסל.



המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה נוגט - אנדרואיד 7.0. הוא כולל 4 ג'יגה זיכרון עבודה, אחסון פנימי של 32 ג'יגה וחריץ הרחבה עבור כרטיס זיכרון, עד שני טרה. LG כללה ב-G6 סוללה בקיבולת של 3300 מיליאמפר, אשר החזיקה מעמד עד שעות הערב. בנוסף, במכשיר שולבה טכנולוגיית הטענה מהירה Quick Charge 3.0, המסוגלת לטעון בתוך כרבע שעה 20% מהסוללה. חבל מאוד שאפשרות לטעון את המכשיר בצורה אלחוטית קיימת רק בגרסה האמריקאית של המכשיר.