לקראת יום העצמאות, איגוד האינטרנט הישראלי פרסם הבוקר (ראשון) נתונים המאפיינים את הגולש הישראלי בשנת 2017. מהסקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, עולה כי 8.5% מקרב הנשאלים בחברה היהודית אינם משתמשים באינטרנט, כאשר 61% מהם טוענים כי הם אינם עושים זאת מנסיבות דתיות ו-21% מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם. לעומת זאת, רק 4.3% מהנשאלים בחברה היהודית הסביר שהם אינם גולשים באינטרנט משום שאינם יודעים להפעיל מחשב או להתחבר לרשת. 

אחוז האנשים שלא משתמשים באינטרנט בקרב החברה הערבית גבוה יותר ועומד על 15.2% מהנשאלים. 37.4% מהם הסבירו שאינם שולטים במיומנויות המחשב ו-41.1% מהם מכיון שהאינטרנט לא מעניין אותם. רק 4% מהם אמרו כי אינם גולשים באינטרנט מסיבות דתיות. 
בתוך כך, ניכרת גם עלייה בחשש של הגולשים מפגיעה בפרטיות - מ-36% בשנה שעברה ל-53% השנה. למרות החשש, נראה שהציבור אינו ממהר לשנות הרגלים ולהגן על עצמו ברשת, שכן רק 10% מהאוכלוסייה אינם מאשרים חברות של אנשים שאינם מכירים ברשתות החברתיות, 20% מהאוכלוסייה נמנעים מהעלאת תמונות או תכנים שנראים אישיים מידי ורק 22% אינם מעלים לרשת תמונות חושפניות שלהם או של בני משפחותיהם. בנוסף, 43% מהציבור היו רוצים ללמוד טיפים לשמירה על פרטיות ובטיחות במחשב ובסלולרי.

נתון נוסף אשר עולה מהסקר שפרסם האיגוד, המקים בימים אלה מוקד סיוע לאזרחים להתמודדות עם סיכוני סייבר שונים, הוא שיעור הגולשים באוכלוסייה שחוו פגיעה שהוגדרה על ידם כפגיעת סייבר. 13% מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר ו-7.5% מכירים אנשים שנפגעו בעצמם. למעלה מרבע מהאנשים שציינו כי נפגעו או מכירים כאלו שנפגעו, ציינו שנדבקו מווירוס במחשב, ל-17% נגנבו פרטי כרטיסי אשראי ו-21% חוו פגיעה בפרטיות. בנוסף, 9% התמודדו עם דרישות כופרה והצפנת דיסק ו-8% מבריונות ברשת.
עוד מצא הסקר כי שלושה רבעים מכלל הציבור קורא חדשות באינטרנט, ירידה של 4% לעומת השנה שעברה. למעלה ממחצית מהאוכלוסייה צורכת חדשות באתרים השונים, 3% קוראים חדשות באתרים הכלכליים ובאתרי הספורט ועבור 7% מהגולשים, הרשתות החברתיות הן המקום העיקרי שדרכו הם צורכים חדשות.