סטארט־אפ ישראלי חדש בשם BeMedia, שיזמו גל מור, המייסד והעורך של אתר "חורים ברשת", ואריק בן יאיר, סמנכ"ל הכספים לשעבר של קבוצת "הארץ", מנסה לשנות את האופן שבו אתרי התוכן נכתבים - גולשים יוכלו להעלות תכנים בכל נושא שיבחרו, והמערכת הטכנולוגית "תדע" להצביע על התכנים בעלי הסיכוי הטוב ביותר להצליח.
 
"מדובר במערכת שמתבססת על טקסטים שהגולשים כותבים", הסביר מור. "כולם יכולים להעלות תוכן לפלטפורמה, ובניגוד למה שקורה בפייסבוק, שבו כל אחד מחלק טיפים ומעמיד פנים שהוא מבין בהכל - אצלנו האנשים שבאמת מבינים בנושא ייצרו תוכן". לדבריו, הם יאגדו במקום אחד את היוצרים הטובים בכל תחום. BeMedia השלימה לאחרונה גיוס סכום השקעה ראשוני של כ־335 אלף שקל באמצעות פלטפורמת גיוס השקעות ההמונים של פיפלביז. מור הוסיף כי "המטרה היא לייצר מעין זירת פעילות ליוצרים בנושאים שונים, שבה יוכלו ליצור תוכן רלוונטי לאותו נושא. אנחנו רוצים ליצור מצב שבו אדם שמבין בתחום מסוים הוא זה שיכתוב עליו".
 
מה הוביל לרעיון של הקמת הפלטפורמה?

"אני העורך הראשי של אתר 'חורים ברשת' ועם הזמן ראיתי שמרבית התוכן לא מגיע לכל קהל היעד - למעשה, 98% מהקהל נחשף לשני אחוזים מהתוכן שעולה באתר בפועל. הרבה מהכתבות לא מגיעות לקהל היעד שלהן ולמדנו איזה תכנים תופסים טוב ברשת. הבנו שמערכת שמקבלת את הרעיונות מהקהילה - מייצרת את התכנים הכי טובים. 
 
איך אפשר להשתלב בפלטפורמה כיוצר תוכן?
"רמת הפעילות נמדדת באמצעות המעורבות שלך בפלטפורמה. ככל שאתה כותב יותר והתכנים שלך מגיעים ליותר גולשים אתה מקבל יותר ניקוד והמעמד שלך עולה. המערכת תתגמל את המשתמשים הפעילים בהטבות ובתמריצים. זה שווה יותר מפייסבוק, שבו אתה בעצם לא מרוויח כלום מזה שיש לך המון לייקים לפוסט מסוים".
 
לדברי מור, הם מעוניינים לשנות את הקונספט של "כתב בודד" ולעודד את הגולשים ליצור ביחד תוכן חדש. "כותבים בתחום התיירות יקבלו הצעה לכתוב יחד על 20 מקומות מומלצים לביקור בדרום אפריקה וביחד הם ירכיבו רשימה. זה יותר מהיר מאשר לחכות שכתב אחד יעשה את זה", הסביר, "כמובן שבפלטפורמה יפעלו אלגוריתמים שימנעו פרסומי ספאם וניצול לרעה של הבמה".