רן אבידן, שותף-מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של חברת StartApp סיפר על החברה המיוחדת, שמסייעת למפרסמים לחבר בין הפרסומות לקהל היעד שלהן. לדבריו, שוק הפרסום במובייל נשלט על ידי ענקיות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, שחולשות על הרבה מאוד מידע אודות המשתמשים שבעזרתו הן יכולות לכוון מודעות לקהל יעד מאוד מפולח. כל פרסום בפלטפורמה אחרת תהיה פחות אפקטיבית ולכן יש לחברות הללו הכנסות מאוד גבוהות מפרסום.



אבידן ציין כי "בשנים האחרונות חל גידול ברור בכמות הפרסומות שאנו נחשפים אליהן במכשירים ניידים. לדבריו, זה לא רק בגלל שאפליקציות ורשתות החברתיות, כמו אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב, מציגים יותר פרסומות; אלא גם בגלל שחל גידול ברור בזמן שאנשים מבלים מול המסך הקטן". לדבריו, סיבה נוספת לגידול במספר הפרסומות הוא שאפליקציות משחק רבות הגדילו את מספר המודעות שהן מציגות.



המנהל הסביר כיצד החברה מנסה למנף את המגמה הזו כדי להציע כלים חכמים שיתאימו את הפרסום למשתמש. "אנחנו נעזרים במידע אנונימי הנצבר על המשתמשים, וכן במידע הנצבר עליהן ברשתות חברתיות", הסביר, "אנחנו משתמשים במידע שהמשתמש חולק ברשתות החברתיות השונות בצורה אנונימית, ובעזרת אלגוריתמים שפיתחנו אנחנו מתאימים את הפרסומות לקהל היעד של החברות שפונות אלינו".



כשהמידע עובר בין הרשתות החברתיות, לשרתים שלכם ולמפרסמים - הם בעצם מקבלים תמונה מלאה של הבן אדם?


"המידע עובר בצורה אנונימית, כך שהחברות שפונות אלינו מקבלות אינפורמציה כללית לגבי משתמשים מבלי לדעת את שמם וגילם או פרטים מזהים אחרים. אנחנו לא חושפים בפני החברות מאיפה המידע הגיע ומה המידע, רק נותנים את הנגזרת של המידע וזה שומר על פרטיות המשתמש.



בחברה משתמשים במידע כגון פרטים טכניים על גרסת מערכת ההפעלה, האם המשתמש גולש בעיקר בווייפיי, מהן שעות והיקף שימוש. אבל, המידע אנונימי. המידע הזה מסייע ללמוד הרבה על המשתמש: למשל - אם יש לו אפליקציית היכרויות וגם WAZE הוא כנראה בן יותר מ-18, אם יש לו אפליקציות של מסעדות ומוזיקה הוא כנראה אוהב לבלות וחובב תרבות.



אבידן הסביר: "ההתנהגות שלך בפייסבוק ובלינקאדין שונה מאוד, והדרך הכי טובה שבעזרתה ניתן להבין את האישיות שלך היא אם מסתכלים על הפעילות בכל הרשתות, הן לא משתפות את המידע ביניהן". הוא ציין כי "כאשר אוספים מידע כזה ממספר גדול של אפליקציות, נוצרת תמונה מלאה יותר של המשתמשים. התמונה הזו מהווה תחרות לעושר המידע שיכולות להציע ענקיות הפרסום שמניעות את כלכלת הרשת".



לדברי אבידן, התוצאה של החשיפה הגדולה לפרסומות מביאה לתופעה ידועה ומוכרת: ירידה באפקטיביות של הפרסומות. "המשתמשים כבר לא רואים את הבאנרים, מודעות הפרסום, באפליקציות, וישר לוחצים על איקס, אפילו בלי לזכור שעשו זאת. זה הופך לפעולה אוטומטית", הסביר, "זאת הסיבה שהמנוע הנוסף של הרשת – פרט לנתונים – הוא התוכן".



"אנחנו בחברה מנסים למצוא כל הזמן דרכים חדשות ומעניינות להציג תוכן. אנחנו, למשל, היינו ראשונים להציע פרסומות בטכנולוגיית 360 מעלות או VR. כאשר התוכן מוצג בצורה מעניינת – הוא סוחף ומשאיר רושם".



StartApp נוסדה ב-2010 ופועלת כיום מניו יורק, נתניה ועוד מספר ערים בעולם. בחברה עובדים עם כ-300 אלף אפליקציות הנחשפות ליותר ממיליארד משתמשים בחודש. את ערכת המפתחים של החברה הורידו כבר 9 מיליארד פעמים ובין החברות עימן היא משתפת פעולה נמנות ענקיות כמו eBay, משחקי חברת KING, הרשת החברתית הסינית באידו, אפליקציית ההמלצות Yelp, יאהו! ועוד.