"המורה הייתה מדברת איתי וזה היה כאילו היא מדברת לקיר, לא הבנתי מה היא אומרת ולא הצלחתי להתרכז. עכשיו אני יותר מרוכזת והציונים שלי עלו", כך מספרת אגם אדה (11) מרמלה המשתתפת בתוכנית מוח מצוין, מיזם טכנולוגי ייחודי המאפשר לתלמידים עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז לשפר את יכולות הריכוז שלהם על ידי אימון שבועי.



"בהתחלה היה לי חוסר ביטחון, בגלל שהיה קשה, אבל במהלך התוכנית הרגשתי שהיא עוזרת לי. אני גאה בעצמי ושמחה שהצלחתי לשפר את הציונים שלי", אומרת אגם, שהשתתפה לאורך השנה האחרונה בשני מפגשים שבועיים בני כחצי שעה. המפגשים מסופקים ללא עלות במסגרת בית הספר ובמהלכם משתמשים בטכנולוגיית נוירו פידבק, המציגה למתאמן בזמן אמת את רמת הריכוז שלו ובכך מאפשרת לו ללמוד באופן עצמאי כיצד להתרכז.



"שינוי מקצה לקצה, היא ילדה אחרת"



ג'רר אדה, אביה של אגם מספר כי "הייתה לה בעיה שגם כשהייתה רואה תוכניות טלוויזיה פתאום היא הייתה הולכת לאיבוד, לא כל כך מתרכזת. לקחנו אותה לאבחון ואמרו לנו שיש לה בעיית קשב וריכוז. היו לה ציונים נמוכים ואחרי שנה בתוכנית יש שינוי דרסטי מקצה לקצה, גם מבחינת הציונים וגם מבחינת הטלוויזיה - היא יכולה לראות תוכנית מההתחלה עד הסוף. מבחינה לימודית היא ילדה אחרת לגמרי, זה משהו אחר".



כרגע מדובר בפיילוט, הפועל במספר מצומצם של בתי ספר, אך הכוונה של יוזם התוכנית, עופר לידסקי, היא להרחיב את התוכנית ולהגיע למספר רב של תלמידים. "אנחנו בקשר הדוק עם משרד החינוך לקבלת אישור גורף להפעלת התוכנית", הוא אומר ומסביר כי התוכנית מאוד דומה לרכיבה על אופניים, "זו יכולת שאתה לומד והיא נשארת איתך. מדובר פה גם על סט של אבחנות שאתה לומד, מה מוציא אותך מריכוז, מה זה קשב וריכוז. אלה דברים שלא מתעסקים איתם בדרך כלל וזה משהו שאתה לוקח איתך לחיים".