מה עושה סטודנט שרואה את מצוקת דודו המתנייד בעזרת כיסא גלגלים ולא יכול להיכנס לבתי עסק רבים ברחבי הארץ? מפתח אפליקציה שתסייע לו בנושא. סתיו מנטל, בן 28 מאזור, הוא סטודנט לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בהתמחות מערכות מידע באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב. את פרויקט הגמר שלו הוא החליט להקדיש לעזרת דודו, אלון מאורי, המשותק בפלג גופו התחתון.



"הרעיון לפרויקט הגמר הגיע מכך שהיינו הולכים למסעדות וברגע שאלון היה צריך ללכת לשירותים, הוא היה נתקל במדרגות על אף שקיים חוק שוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלות שמחייב כל עסק במדינה להיות נגיש", מסביר מנטל. כשפנה לבעלי בתי עסק, הוא הבין שרבים מהם אינם מונגשים רק בגלל חוסר בקיאות בנושא.



מנטל לקח את כל החוקים והתקנות והכניסם לאפליקציה שמהווה ממשק ידידותי, כך שכל בעל עסק יוכל להכניס את נתוני העסק שלו ולבדוק כיצד הוא יכול להפוך לנגיש בעזרת תיקונים פשוטים או בעזרת בעלי מקצוע. בכך הוא מקווה להביא לשינוי חברתי שבמסגרתו כל העסקים הקטנים והבינוניים יונגשו לבעלי מוגבלויות. בינתיים הוא נפגש עם גורמים רבים בתחום בתקווה שאחד מהם ירים את הכפפה ויעזור לו להוציא את האפליקציה אל הפועל.