בשנה האחרונה בר רפאלי נעלמה מנושאי השיח שמנהלים גולשים ברחבי העולם, ומהתקשורת הבינלאומית, כך עולה מבדיקה של מיהם הישראלים הפופולריים בעולם, שביצעה חברת ההייטק Taykey העוסקת בזיהוי טרנדים ונושאים פופולריים ברשת. גולשים רבים מרחבי העולם נהגו לשתף כתבות על רפאלי העוסקות בזוגיות שהיא ניהלה עם ליאונרדו דיקפריו והופעותיה על שער המגזין היוקרתי ספורטס אילוסטרייטד. אך כיום לא מתנהל עליה שיח בזירה הבינלאומית והיא נשארה מחוץ לרשימה.



אחד הישראלים שכן יצרו שיח ברשתות החברתיות ברחבי העולם בשנה האחרונה, הוא אורן חזן. שבימים רגילים הדרמות הבלתי פוסקות שהוא מייצר נשארות בגבולות ישראל, אך גם העולם לא נשאר אדיש לתקרית הסלפי עם דונלד טראמפ במהלך ביקור ממלכתי. פטירתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, בגיל 93, פורסמה בכלי תקשורת ברחבי העולם, מנהיגים ממדינות רבות ומאות כתבים זרים הגיעו לישראל כדי לסקר את לווייתו בשפות שונות וגולשים שיתפו והגיבו על הארוע ברשתות החברתיות.



הסלפי של אורן חזן ודונלד טראמפ



ראש הממשלה בנימין נתניהו עודד שיח רשת וכותרות בעולם כשקיים מסיבת עיתונאים יחד עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, עוד לפני פגישתם הראשונה בבית הלבן. אמירותיהם של האישיים גם עודדו שיח ברשת, לדוגמא בקביעת טראמפ שהישראלים והפלסטינים יצטרכו להפגין גמישות. דברים אלו הועברו לגופי תקשורת דרך עשרות כתבים מרחבי העולם שהשתתפו במסיבת העיתונאים.

נתניהו וטראמפ. צילום: רויטרס


בראש רשימת הישראלים האהובים בעולם נמצאת גל גדות. מאז שנודע על כך שהיא עומדת לככב בסרט וונדר וומן, גדות השיגה מאזן יוצא דופן ברשת, 95% מהשיחות הקשורות בשמה היו חיוביות. האחוזים הנותרים מחולקים לארבעה אחוזים שיח ניטרלי ואחוז אחד של שיח שלילי. אחוז האהדה הגבוה הוא נדיר ביחס לשחקנים, שבדרך כלל שנויים במחלוקת, ובמיוחד לגבי ישראלים מוכרים המושכים אליהם שיח שלילי בגלל מוצאם.

בתוך כך, המועצה לשלום הילד חשפה, לקראת כנס הנגב לשלום הילד שיפתח מחר, סקר חדש אודות חשיפת ילדים ברשתות החברתיות. 55% מההורים משתפים מידע אישי על ילדיהם ברשתות החברתיות כש-86% משתפים על ידי העלאת תמונות. ב-45% מהמקרים, הורים משתפים בדרך כלל כדי להביע מחאה, להפעיל לחץ ולפתור בעיות ביורוקרטיות, ב-37% מהמקרים כדי לקבל ייעוץ וכ-36% מהם - כדי לקבל תמיכה מהסביבה החברתיות. כ-26% מההורים דיווחו שהם שיתפו ברשתות החברתיות מידע הנוגע לבעיות ולקשיים של הילדים שלהם. 32% מההורים שמשתפים מידע הנוגע לבעיות וקשיים של הילד שלהם עושים את זה ביחס לקשיים במערכת החינוך, 26% בנושא בעיות רפואיות, 25% בנושא בעיות ריגשיות ו-21% בבעיות חברתיות.

מהסקר עולה כי כשליש מההורים סבורים שהורים רשאים לשתף בכל מידע הקשור לילד שלהם. מרבית ההורים שמפרסמים מידע אודות ילדיהם דיווחו כי לא ביקשו את הסכמת ילדיהם מפני שלתפיסתם היו צעירים מידי, ויחד זאת כשני שליש מההורים סבורים כי יש לקבל את הסכמת הילדים טרם לפרסום ברשתות החברתיות.