ה-iRobot נראה מכשיר תמים לכאורה - הוא מנקה את הבית ומהווה משחק לחתולים, כלבים וילדים קטנים, אך חברת רומבה המייצרת את שואב האבק האלקטרוני הודיעה כי בקרוב תחל להעלות לענן את מיפוי הבתים של המשתמשים, ותמכור את המידע לענקיות הפרסום - גוגל אמזון ואפל. מנכ"ל החברה, קולין אנגל, אמר בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "יש דברים ושירותים רבים שהבית החכם יכול לספק לצרכן ברגע שיש לו את המפה המפורטת של הבית, לאחר שהמשתמש התיר את שיתופה".



לפני שאתם מכבים את המכשיר, המנכ"ל הרגיע והסביר: "המידע לא יועבר לאף גורם מבלי לקבל את הסמכתו המפורשת של המשתמש". הוא העריך כי מרבית המשתמשים "יתנו את הסכמתם, בשביל שיוכלו להשתמש בפעולות הבית החכם". האנשים שמחזיקים במכשיר יכולים לבחור האם לשתף את המידע על גבי הענן, אך על פי מדיניות הפרטיות של החברה, הם רשאים לשתף לחלוק את המידע עם גופים אחרים. הוא ציין כי "ה-iRobot מסוגל לקבל פקודות קוליות מאלקסה, הרמקול האלקטרוני מבית אמזון". בשלב זה, עדיין לא ידוע מתי שיתוף המידע יחל בפועל. 




כזכור, שואבי האבק הרובוטיים של רומבה נמצאים בשוק משנת 2002, ונחשבים להצלחה מסחררת בתחום שואבי האבק האוטונומיים. בשנת 2015 החלו בחברה בשיווק מודלים שמסוגלים למפות את הסביבה, זאת במטרה לאפשר לשואבי האבק ללמוד לאן לנוע באופן שימנע התנגשות בקירות או ברהיטים.