מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע היום (חמישי) בפוסט שפרסם כי החברה משיקה אפשרות בשם watch שיאפשר צפייה בסרטונים. "צפייה בתכנית טלוויזיה לא צריכה להיות פאסיבית", כתב, "זו יכולה להיות הזדמנות לחוות דברים חדשים ולהכיר אנשים שאוהבים את אותםהדברים כמוך ".



המנכ"ל הוסיף: "היום אנחנו משיקים לשונית חדשה בשם watch שתאפשר לך לגלות באילו סדרות החברים שלך צופים, ותאפשר לך לעקוב אחר הסדרות והיוצרים האהובים עליך כדי שלא תפספס פרק. במהלך שידור הפרק, תוכל לדבר עם אנשים שצופים בו ולהצטרף לקבוצות של אנשים שאוהבים את אותם התכנים שאתה אוהב. כך נוכל לבנות קהילה גדולה".




לדברי צוקרברג, בהתחלה הלשונית צפויה להיות זמינה רק לחלק קטן מהמשתמשים בארצות הברית ובהמשך תגיע לכל העולם. מדובר בחוויות צפייה שונה מזו שמוצעת כיום ביוטיוב ובנטפליקס. בנוסף, השירות החדש צפוי לשנות את מגוון הסרטונים שעולה לרשת החברתית ואת אופן הצפייה בהם, שכן כיום מרבית הסרטונים שנצפים על ידי הגולשים הם סרטונים שהועלו על ידי החברים שלהם. כמו כן, מרבית הגולשים עוזבים את הסרטון כעבור מספר שניות מבלי להפעיל את הסאונד.



לפי החברה, חלק מהתכנים שישודרו יהיו ריאליטי, קומדיה ושידורים של משחקי NBA ובייסבול. בדומה ליוטיוב, הגולשים יוכלו להעלות תכנים וסרטונים משלהם. ככל הנראה מדובר בחלק מהצעדים של פייסבוק לחיבור כל העולם.



כזכור, לפני כחודש וחצי חצתה פייסבוק את רף שני מיליארד המשתמשים. מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הודיע על ההישג בפוסט שכתב כי הרשת החברתית חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים. "הבוקר, קהילת פייסבוק חצתה באופן רשמי את רף שני מיליארד המשתמשים. אנחנו מתקדמים בתהליך חיבור כל העולם וכעת אנחנו מתקרבים לסיומו. זה כבוד בשבילי לקחת חלק במסע הזה איתכם", כתב צוקרברג. מדובר בציון דרך משמעותי ביותר, שכן פייסבוק היא חברת האינטרנט היחידה שהגיעה למספר כזה של משתמשים. אם פייסבוק היתה מדינה - היא היתה המאוכלסת ביותר בעולם.