מטוס הדרימליינר הראשון של אלעל, בואינג 787, נחת לפני מספר שעות, לאחר שהמריא משדה התעופה בסיאטל ונחת בנתב"ג בטקס חגיגי. על המטוס סיפר מנכ"ל אלעל דוד מימון לענת דוידוב בתוכניתה 'איפה הכסף' ברדיו FM103: "זהו אחד מתוך 16 מטוסים כמוהו שיגיעו וייתכן שאף יגיעו בעתיד 25. הראשון הגיע היום והשני ב-4 באוקטובר. הוא מיועד לטיסות ארוכות טווח. הוא יחליף את מטוסי 747 ומטוסי 767".

 

"המטוס הזה ייחודי מכמה סיבות. יש בו חיסכון בדלק של מעל 20% עם טיפולים אחת לשלוש שנים במקום אחת לשנה. פעילות לוגיסטית ותחזוקתית מדהימה. מבחינת הלקוח, אנחנו מבטיחים חווית לקוח מעולם אחר. זה באמת חוויה מדהימה, החל ממערכת המולטימדיה החדשה, מסכים גדולים, מושבים גדולים ומדהימים, מערכת חמצן עם לחות טובה יותר. טיסה במטוס לא תייקר את הכרטיסים".

על מחאת עובדי התחזוקה שלבשו שחור לקראת הגעת המטוס השיב: "עובדי התחזוקה עבדו קשה כדי שהמטוס יוכל לנחות. אנחנו מוקירים אותם עד מאד. הסכסוך עמם הוא עניין של כסף ואנחנו נדון איתם בנושא. אני שמח שהם יזמו נושא להתדיינות".

על הצניחה הדרמטית ברווח הנקי של אל-על והקושי להתמודד עם 'השמיים הפתוחים' והלאו קוסט טען המנכ"ל: "אני לא יודע איך סופרים את הנתונים ברשות שדות התעופה אבל עולם הלאו קוסט כבר חצה בישראל את ה-20% ונגיע ל-30% כמו הממוצע העולמי, זה עניין של זמן. שוק נתב"ג גדל ב-18% בחצי שנה אחרונה, אלו מספרים פנומנליים. ברבעון 2 היו לנו 3 ימי עבודה פחות. אנחנו חברה ששומרת על השבת ולא טסים גם בחגים. שלושה ימי פעילות שלא טסים היא פגיעה משמעותית בהכנסות החברה. לצערי הרב היו לנו גם 2.5 מטוסים בחצי הרבעון שהיו להם בעיות בטיחות ולא השתמשנו בהם. אלו דברים שפגעו בנו ולכן לא הגענו ליעדים שקבענו. היום אני חותם על כך שנרוויח 60-70 מיליון שקלים כל רבעון".

על ההקטנה בהנחה שמקבלת אלעל בנתב"ג סיפר: "ההנחות שהיו לנו הולכות מעט לקטון. מדובר ב-3 מיליון דולר בחברה שמגלגלת 3 מיליארד דולר. זה מעט כסף לחברה גדולה כמו שלנו. זה לא ייקר את מחירי הכרטיס כתוצאה מכך. זו קונספירציה. מדובר על היצע וביקוש. אם נשים מחירים גבוהים הצרכנים לא יקנו. אנחנו גם לא מאד מוטרדים ממחירי הדלק ומהעליה במחירי הדלק. אנחנו מבצעים הגנות כלכליות לשנתיים קדימה וגם התחזיות של האנליסטים לא צופות גידול דרמטי במחירי הדלק בעולם. יש תמיד תקרת גג שלא יחצו אותה".

עריכה: איתמר זיגלמן