אפל בודקת את הדיווחים לפיהם סוללות של מספר מכשירי אייפון 8 התנפחו, כך נמסר היום (ראשון) מהחברה. הם שחררו הצהרה קצרה ובה נכתב: "אנחנו מודעים לנושא ובודקים אותו". מסתמן כי בחברה מבינים שמדובר בתקלה, אך עדיין לא ברור מה גרם לה ומה ההיקף המלא שלה - מספר מצומצם של מכשירים או שמדובר בכמויות גדולות.
כזכור, בשבוע שעבר, מספר משתמשי אייפון העלו לטוויטר תמונות בהן מכשירי האייפון 8 והאייפון 8 פלוס שברשותם התנפחו, והמסך כמעט והתנתק לחלוטין מחלקו התחתון של המכשיר. עד כה לא דווח על מכשירים שהתפוצצו או עלו באש. הדיווח הראשוני הגיע מטיוואן, בה אישה טענה כי המכשיר שלה התנפח לאחר שחיברה אותו לטעינה. משתמש ביפן פרסם תמונות של המכשיר שלו, שבהן רואים בבירור כי הסוללה התנפחה. מאז הגיעו דיווחים נוספים מסין, קנדה ויוון.

אייפון 8 שהתנפח. צילום: טוויטר
עד כה דווח על שישה מקרים שונים, שהתרחשו בהפרש של מספר שעות וימים ביבשות שונות. מדובר באחוז מזערי, בהתחשב בעובדה שנמכרו מיליוני יחידות עד כה. דיווחים על תקלות במספר מצומצם של מכשירים של חברה גדולה הם לא דבר חריג, אך הדבר מדאיג ביותר לאחר פרשת התפוצצות מכשירי הנוט 7. עדיין לא ברור אם בששת המקרים התרחשה בדיוק אותה הבעיה.

זו אינה התקלה הראשונה המדווחת במכשירי אפל. מניסיון העבר עולה כי בכל מכשיר שהושק מאז האייפון 4 התגלו תקלות שונות, בהיקף קטן מאוד. בין היתר בעיות הקליטה באייפון 4 והמסכים המתכופפים במכשירי האייפון 6. בשני המקרים מדובר היה בתקלה בהיקף קטן מאוד, והחברה הוסיפה שינויים קלים למכשיר כדי למנוע אותה.