על רקע הסכסוכים שפרצו ביחס לבעלות על דפי פייסבוק, שעשויים להגיע לבית המשפט, בהם אלו של "הצינור", "האח הגדול", ו"ערב טוב עם גיא פינס", בעקבות פיצול ערוץ 2 לשני ערוצים חדשים ומעברו של לרר ל"רשת", הסביר הבוקר (שני) העיתונאי נתי טוקר בתכניתם של דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי "עמוד הפייסבוק הוא נכס ושני הצדדים רוצים אותו, לגיא לרר יש יותר עוקבים בפייסבוק ממאזינים וצופים".



לדבריו, "אתמול פייסבוק יצאה בהודעה חסרת תקדים בנושא של דף הפייסבוק של' 'קשת' ו'רשת', כשהכפילה את הדף של 'האח הגדול', בעקבות רצונן של הזכייניות להחזיק בדף של התכנית. מאוחר יותר פייסבוק חזרה בה, ולכן שני הצדדים ככל הנראה ימשיכו להיאבק משפטית זה בזה".



 


עם זאת, "כולנו משחקים כאן בדפי פייסבוק, אך צריך לזכור כי דפי הפייסבוק שייכים למארק צוקרברג, זהו נכס של חברה מסחרית בארצות הברית ותעשיית המדיה צריכה להבין זאת. אין לנו שום בעלות על פייסבוק, החברות משחקות בנכס שלא שייך להן". 

מלבד זאת, הוא הסביר כי "כשבודקים את המתאם בין התכנים בעמוד הפייסבוק 'הצינור' לבין התכנים שהוצגו על המסך מוצאים שרוב התכנים אינם תואמים ועמוד הפייסבוק הוא ישות בפני עצמה. הנושא הגיע לבית הדין ולאחר שפייסבוק חזרה בה מהחלטתה נותרנו בסיטואציה בלתי פתירה לעת עתה. יש להבין שעמוד הפייסבוק הוא נכס ושני הצדדים רוצים אותו. לדף הפייסבוק יש המון כוח, ישנה מעורבות אישית של הגולשים ולא צפייה פסיבית במסך".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן