החברה הישראלית הסינית החדשה כימי־קומפ (CimiComp) תשיק מחר רשמית את פעילותה בישראל במעמד מאה משקיעי עוגן וראשי חברות מובילות מעולם ההשקעות בתחום מדעי החיים בישראל. בראש השותפות הישראלית־סינית עומד אורן רסולי, שהתמחה בהשקעות בסין. המנהל הסיני הוא רוג'ר לו. רסולי מתמקד ב־12 השנים האחרונות בשיתופי פעולה ישראליים־סיניים במדעי החיים. הוא שימש חבר במשלחת הסחר של ישראל לסין, עמד בראש חטיבת הביטוח ומדעי החיים בחברת פועלים אסיה דיירקט (מקבוצת בנק הפועלים) וכיהן כמנהל הפיתוח העסקי של קבוצת הביטוח דיוויד שילדס.



עוד נמסר כי בשותפיה האסטרטגיים של כימי־קומפ ניתן למנות גופי השקעות סינים בתחום מערכות הבריאות הסינית, ארגוני מחקר ומתקנים רפואיים. מטרת החברה היא "לממש שיתופי פעולה בין טכנולוגיות רפואיות ישראליות לבין חברות סיניות".



כימי־קומפ, כך נמסר, שואפת לזהות חברות חדשניות ישראליות בתחום מדעי החיים, "לספק השקעות מהירות בצורת הלוואות הניתנות להמרה להון מניות (convertible loan) לבחון התאמה טכנולוגית לשוק הסיני, להוביל סבבי השקעות חדשים ולתמוך בשלבים עתידיים של צמיחה והתפתחות בסין".



באירוע ההשקה יוזמנו המשקיעים להציג לפני שותפי כימי־קומפ את תיק ההשקעות שלהם ולבחון את האפשרויות לשיתופי פעולה בתחומי הטכנולוגיות הרפואיות בשוק הסיני. באירוע יוצג הסטארט־אפ הזוכה בתחרות החדשנות, והוא יזכה בפרס בסך 200 אלף דולר בצורה של הלוואה המירה. עוד נמסר כי משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות, המוביל בשוק ההייטק, יוביל את המיזמים השונים - ופירמת רואי החשבון דלויט טוש ברייטמן אלמגור תספק את הליווי החשבונאי. המיזם יזכה לגיבוי מטעם IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, המשמש ארגון הגג הישראלי להייטק ולמדעי החיים.