הגולשים הישראליים פותחים את חודש הקניות המקוון עם הגרסא הישראלית, ShoppingIL, שתיפתח הלילה (שלישי) החל משעה 00:01 ולמשך 48 שעות. זו הפעם הרביעית שהאירוע מתקיים, ובמסגרתו יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד. 

המיזם ShoppingIL נולד לפני כארבע שנים, ביוזמת גוגל במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, העלאת מודעות וחשיפת הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת ומתן במה לעסקים. למעלה מחצי מיליון ישראלים וכ-600 עסקים השתתפו בשנה שעברה. מספר האתרים המשתתפים הוכפל השנה והוא עומד על 1,300 בתי עסק, המנהלים פעילות מקוונת. 
זירת המבצעים החמים תופעל על ידי zap השוואת מחירים, שהקים פלטפורמה ייעודית שתציג כ-7,000 מבצעים אטרקטיביים מאלפי עסקים ישראלים. העסקים יציעו אלפי מוצרים בהנחות ובהטבות מיוחדות כמו מבצעי 1+1, מבצעי הנחה ,אפשרויות משלוח חינם, משלוח מהיר ועוד. 

דואר ישראל ושירות השליחים של חברת Gett מציעים הטבות מיוחדות לימי המכירות. הלקוחות של דואר ישראל יוכלו לבחור היכן תימסר החבילה, והיא מציעה שירות איסוף חבילות מהסניף עד הבית ללא המתנה באמצעות שירות 'my post' באתר הדואר או שליחות מהירה של חצי שעה בגוש דן באמצעות שירות השליחים Gett.

אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
בין 1300 בתי עסק שכבר הבטיחו את השתתפותם השנה: קסטרו, רנואר, גרופון, מאק, וואלה!שוופס, ללין, לוריאל, רשת פתאל, באג, סופר פארם, קפה לנדוור, קפה ג'ו, באליגם, שופרסל, רנו, ניסאן, טויס אר אס, פרטנר, פיקס, קרביץ, שטראוס מים, SOHO, לופה, ישרוטל, קליניק, HOT ועוד. לצד אלו צפויים להשתתף גם עסקים קטנים מכל רחבי הארץ.
על פי מחקר שערכה גוגל לקראת חודש הקניות ברשת, כ- 91 אחוז מהישראלים קנו באמצעות האינטרנט בחודש האחרון. סל הקניות הממוצע בישראל עומד על 371 שקל עם מספר הרכישות הממוצע של 2.8 פריטים. 12 אחוז מהישראלים העידו כי הם מוציאים בקניה אחת סכום הנע בין 500-1,000 שקלים. רוב הקונים, 72 אחוז, מוציאים בין 50-300 שקל בקניה בודדת באינטרנט. 23% מהישראלים מעידים כי הם רוכשים רק או בעיקר באתרים ישראלים, לעומת 53 אחוז שרוכשים בעיקר או רק באתרים מחו"ל. המוצרים הפופולריים לקנייה באתרים ישראלים הם ביגוד ותיירות עם 36%.
הרשימה זהה לזו של מוצרים הפופולריים מאתרים בינלאומיים - ביגוד 66%, תיירות 47%, מוצרי אלקטרוניקה 45% והנעלה 42%. הקטגוריות בהן קיימת העדפה לרכישות אונליין בישראל הן מוצרי חשמל לבית (26% רוכשים בארץ לעומת 13% בחו"ל), מזון טרי (23% בארץ לעומת 8% בחו"ל) ומזון יבש (20% בארץ לעומת 8% בחו"ל).
93 אחוז מהישראלים קונים עבור עצמם באינטרנט. 50 אחוז קונים עבור בן או בת זוג ו-47 אחוז אמרו כי הקניות הם עבור הילדים. המעסיקים לא ישמחו לגלות כי 30 אחוז מהנשאלים ציינו שהם מבצעים קניות בזמן העבודה. אך שעות הערב הן הפופולריות ביותר להוצאת כספים עם 78 אחוז שביצעו רכישות בשעות אלו.
הישראלים מקנים את החשיבות הגבוהה ביותר לכך שהאתרים יהיו אמינים, יציעו מחיר טוב ויספקו תשלום מאובטח. בכל הפרמטרים מובילים אתרי בינלאומיים שהפער הגדול ביותר הוא בתפיסת מחיר טובה יותר בקרב אתרי מחוץ לארץ. האתרים הישראלים דורגו גבוה מאתרי חו"ל בכל הנוגע לזמני משלוח מהירים, הצעת מוצרים המתאימים לשימוש בארץ, ואפשרות תשלום בשקלים ובעברית.