"אנו מרחיבים את מגבלת התווים! אנחנו רוצים שזה יהיה קל ומהיר יותר עבור כולם להביע את עצמם. תווים נוספים. ביטוי נוסף. יותר ממה שקורה", כך הודיעה חברת טוויטר בציוץ כי היא מגדילה את מספר התווים האפשרי מ-140 ל-280, לכל קהל המשתמשים ברשת החברתית. האפשרות אמורה להגיע לכלל המשתמשים במהלך השעות הקרובות.

בחברה ציינו כי רק חמישה אחוזים מהציוצים שכתבו האנשים שהיו הראשונים לקבל את האפשרות לכתוב ציוצים ארוכים יותר, ניצלו חלק קטן מתוספת התווים. בנוסף, שני אחוזים בלבד כתבו בפועל ציוצים שהיו ארוכים מ-190 תווים.

הבחירה הראשונית באורך של 140 תווים ציוץ לא היתה מקרית. המייסדים של הרשת החברתית רצו להתאים את הציוצים לאורך של הודעת טקסט - 140 תווים. הם בחרו להוסיף 20 תווים עבור שם המשתמש.


ההודעה מגיעה אחרי שלפני חודש וחצי דווח בבלוג הרשמי של טוויטר כי הם עומדים להתחיל בפיילוט שבמסגרתו משתמשים נבחרים יוכלו לכתוב ציוצים באורך של פי 2 מהאורך האפשרי. בפרסום בבלוג שנכתב על ידי מנהלת בחברה נכתב: "כשאני מצייצת באנגלית אני מוצאת את עצמי מגיעה למגבלת 140 התווים במהרה, ונאלצת להשמיט מילים משמעותיות בשביל לקצר. לעומת זאת, כשמצייצים בשפות כמו סינית, יפנית וקוריאנית, שבהן אפשר להעביר יותר מידע באמצעות פחות מילים, אין את הבעיה הזו".

המנהלת הוסיפה כי השינוי יהיה זמין תחילה רק למספר מצומצם של אנשים, ובמרבית השפות פרט לסינית, יפנית וקוריאנית". היא סיכמה ואמרה כי "אנחנו נרגשים מאוד לקראת השינוי". המהלך מתרחש מספר חודשים אחרי שטוויטר הכריזה כי התיוג של אדם בתגובות לא ייספר כתווים בציוץ.



חלק גדול מהתגובות למהלך התייחסו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמרבה לצייץ, ורוב הפעמים נאלץ לחלק את דבריו על יותר משני ציוצים. מספר שעות לאחר הודעת החברה, הוא הספיק לצייץ ולנצל את מגבלת התווים החדשה.