פותחים חזית: רוסיה מאיימת כי לא תאפשר לרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, לפעול בשטחה, במידה והחברה תסרב לאחסן את נתוני הגלישה של אזרחי המדינה בשרתים בשטחה. על פי הדיווח שעלה הערב (שלישי) באתר באזפיד, אלכסנדר זהרוב, המפקח על התקשורת ברוסיה אמר כי בכירים בפייסבוק צפויים להגיע למדינה בחודשים הקרובים בכדי לדון על הפעילות מול הרגולציה הרוסית. הפגישה צפויה להתרחש מפני שהחוק הרוסי דורש מכל חברות האינטרנט הזרות הפועלות בשטח המדינה לאחסן את המידע אודות אזרחי ברוסיה בשטחה.



זהרוב הסביר לסוכנות הידיעות Tass כי מטרת הביקור של נציגי פייסבוק תהיה "לדון על מספר נושאים, בהם הקמה של שרתים בשטח המדינה וקידום או הסרה של תכנים מסוימים". במידה והרוסים יחסמו את פייסבוק, יהיה מדובר במכה אנושה לרשת החברתית הגדולה ביותר. הרוסים מהווים האוכלוסייה התשיעית בגודלה בקרב המשתמשים.



חסימה אפשרית היא אינה תרחיש בדיוני, שכן לינקאדין נחסמה בנובמבר בשנה שעברה, לאחר שלא שיתפה פעולה עם התנאים הרוסים. למרות תקדים לינקאדין, הממשל הרוסי איפשר עד כה לטוויטר ופייסבוק לפעול בשטחה בלי בעיה. גורם המעורה בפרטים הסביר כי בקשה דומה הופנתה לטוויטר, שהסכימו לבחון את הנושא ושום החלטה לא התקבלה עדיין. הם אינם מחזיקים במשרדים או בשרתים ברוסיה.