מכירת מכשירי האייפון X בישראל החלה הלילה (חמישי) בחצות ברחבי הארץ, מלווה בהמולה והתרגשות רבה. אלפי בני אדם חיכו שעות רבות מחוץ לחנויות השונות ברחבי הארץ על מנת לרכוש את מכשיר הדגל של 'אפל'. 'iDigital' קיימה הפנינג מיוחד בחנות הדיזנגוף סנטר בתל אביב שבמהלכו השתתפו למעלה מאלף איש במשחק "תפוס את ה-X", שהתקיים באמצעות טכנולוגיית Virtual Reality במטרה לזכות בפרס הגדול והנחשק אייפון 10.
אלירן, בן 22 מתל אביב, היה בין הראשונים לקנות את המכשיר. "קניתי אייפון 64 ג'יגה בצבע כסוף", סיפר דקות לאחר הרכישה, "חיכיתי לזה במשך חמש שעות. חבר שכנע אותי לעשות את זה ואמרתי שבתור גיק אני חייב ללכת, כחוויה חד פעמית". הוא הוסיף בשיחה עם מעריב אונליין: "בדרך כלל אני עצלן ומזמין, אבל הפעם אמרתי שאני חייב ללכת". שווה את ההמתנה? "ההמתנה הארוכה וה-5,000 שקל - חד משמעית לא. אבל החלטתי לפנק את עצמי". 


התור אמש לקניית אייפון X. צילום: אבישי פינקלשטיין
התור אמש לקניית אייפון X. צילום: אבישי פינקלשטיין


"חיכינו כמעט שלוש שעות", סיפרו אורי ונוגה מתל אביב. "חסכתי כמעט חצי שנה", סיפרה נוגה. "אני לא רואה את עצמי עוזבת את אפל", אמר אורי. לשאלה אם המכשיר שווה את הכסף ענו שניהם: "לא".

אחד הפיצ'רים המסקרנים של המכשיר הוא Face ID - פתיחה של נעילת המכשיר באמצעות זיהוי הפנים של המשתמש, במקום שימוש בכפתור בית. על פי הדיווחים, בחברה חוו קשיים בהטמעה ובהפעלה תקינה של זיהוי הפנים, וגם בהטמעה מוחלטת של כפתור הבית במסך המכשיר. כל האנשים שצפו באירוע ההשקה של המכשירים בוודאי זוכרים את הרגע המביך שבו ניסיון ההדגמה של Face ID, בשידור חי, נכשל. בחברה טענו לאחר מכן כי הסיבה לתקלה המביכה ברגע האמת היא העובדה שכמה עובדים שיחקו עם המכשיר מאחורי הקלעים, וכך הצליחו לשנות את ההגדרות - דבר שגרם לכך שהמכשיר לא זיהה את מי שהוא היה אמור לזהות.





בניגוד לקודמיו, אייפון X מגיע עם מסך בגודל 5.8 אינץ' ברזולוציה של 2,436*1,125 פיקסלים, ובצפיפות של 458 פיקסלים לאינץ', בטכנולוגיית OLED. המסך מצויד גם בטכנולוגיית Touch D3 וזכוכית מוקשחת המחפה אותו. בנוסף, המכשיר כולל את הפיצ'ר אנימוג'י (אימוג'י תלת־ממדי מותאם אישית, המבוסס על הבעות הפנים של המשתמש), מסך מקצה לקצה, טעינה אלחוטית, מצלמה אחורית כפולה של 12 מגה־פיקסל ומצלמה קדמית עם יכולת זיהוי פנים ואפשרות צילום חדשה בשם פורטרט.



כמה ימים אחרי ההשקה הראשונית, ב־12 בספטמבר 2017, החלו להתפרסם ברשת טענות של עשרות משתמשים, שטענו כי המכשיר שברשותם הפסיק לעבוד ברגע שבו הם יצאו איתו למקום קר. עוד דווח על הופעת פס ירוק לאורכו של המסך, בצדו הימני. התופעה כבר זכתה לכינוי "פס המוות הירוק", וייתכן כי הגורם לה הוא תקלה במסך ה־OLED של המכשיר. אם הוא אכן גרם לה, זו אינה הפעם הראשונה שבה מסך מהסוג הזה גורם לבעיות - תקלה דומה התרחשה בעבר במכשירי Galaxy S7 מבית סמסונג, ובכך מתחזקת ההשערה כי מדובר בתקלה בחומרה. אפל סירבה לחשוף מה גרם לשתי התקלות המדוברות, והוציאה עדכון למערכת ההפעלה שאמור לפתור את הבעיה.