מספר המשתמשים בישראל ברשת האינטרנט עמד ב־2017 על שיא של 6.6 מיליון, כך מראים נתוני דוח האינטרנט של בזק שפורסם אתמול (שני). קצב חבילת הגלישה הממוצע הוא 67 מגה, ואת רוב המידע אנחנו צורכים באמצעות הרשת. דוח האינטרנט של בזק מתפרסם מדי שנה וסוקר את הרגלי השימוש בעידן הדיגיטלי. הוא מבוסס על נתוני החברה ועל סקר, שנערך על ידי חברת TNS, בקרב 1,268 נשאלים.



השימוש הגובר באינטרנט בא לידי ביטוי במגוון תחומים. כך למשל נרשם השנה גידול באפליקציות התחבורה הציבורית, כמו גט ומוב־איט. אפרופו מבצעי הבלאק־פריידי, סייבר מאנדי ויום הרווקים הסיני, מתברר שכ־80% מהישראלים קונים דרך הרשת. 34% משתמשים באפליקציות להעברת כספים (אלה פופולריות מאוד במערכת הבנקאית - י"ש).



בנוסף, נתוני הדוח מראים שאינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני הנוער עם 72% משתמשים. שימוש פופולרי נוסף הוא בטלוויזיה. מחקר בזק מצביע על עליה של 100% בצפיות בסדרות טלוויזיה דרך הסמארטפון. 30% מההורים מושיבים תינוק מתחת לגיל שנה מול המסכים. 65% מבני הנוער סבורים שמערכת החינוך אינה משתמשת מספיק בכלים דיגיטליים, ו־72% סבורים שהיא לא מעניקה לילדים מיומנות מספיקה באמצעים טכנולוגיים.



35% מהנשאלים בסקר ציינו שהם מוטרדים מהאפשרות של מתקפת סייבר מצד גורמים עוינים. 31% חוששים ממתקפת סייבר של דעא"ש. ואילו מספר גבוה של 83% חוששים שבמלחמת העולם הבאה מתקפות הסייבר ישחקו תפקיד משמעותי. למרות כל אלה, 40% בלבד מגנים על הסמארטפון באמצעות תוכנת אנטי־וירוס. שיעור ההגנה על המכשיר הביתי גבוה יותר ומגיע ל־73%.



גיל רוזן, סמנכ”ל השיווק והחדשנות בבזק: “אנחנו עדים השנה לראשונה לתופעה בה ישראלים רוצים לקבל יותר ממה שהסביבה הדיגיטלית נותנת, כמו בתחומי החינוך. חבילות הגלישה בסלולר כבר אינן מספיקות ל־35% מאיתנו, ואנחנו צורכים פלטפורמות תוכן שעדיין לא התאימו את עצמם”.