אפל עומדת לרכוש את אפליקציית זיהוי השירים שאזאם בסכום של 400 מיליון דולרים, כך דווח הבוקר (שבת) באתר הטכנולוגיה tech crunch. מדובר בסכום נמוך באופן משמעותי מהערכות השווי של החברה בשנת 2015, בעת סבב הגיוס האחרון שלה. השווי עמד אז על למעלה ממיליארד דולר. על פי הדיווחים, מדובר בצעד נוסף של ענקית הטכנולוגיה, במסגרת מאמציה להשתלט על שוק הזרמת המוזיקה, ולעקוף את ספוטיפיי. שאזאם, שנחשבת לאפליקציה פופולרית ואהובה על חובבי המוזיקה, מאפשרת לצרכנים לזהות שירים שהם שומעים בטלוויזיה או בקולנוע בתוך מספר שניות. על פי הדיווח, העסקה צפוייה להיחתם ביום שני.
האפליקצייה עברה בספטמבר בשנה שעברה את מיליארד המשתמשים, וייתכן כי המספר גבוה יותר כיום. היא הושקה בשנת 1999, לפני עידן האפליקציות, בתור שירות שמפעילים אותו באמצעות שליחת הודעת סמס. השירות נקרא 2580, לציון המספר אליו המשתמשים שלחו את ההודעות בתחומי בריטניה.  מאז אות יום, הושקו שירותים רבים במסגרת האפליקציה, בין היתר ניתן לעקוב אחרי אנשים מפורסמים ולראות אילו שירים הם מזהים.

עדיין לא ברור מה אפל תעשה עם שאזאם והטכנולוגיה שלה, אך כבר כיום ישנו סנכרון בין הממשק של אפליקציה לזה של מערכת ההפעלה iOS. אפל ביצעה בשנים האחרונות מספר רכישות גדולות, כשאחת הגדולות בהן היתה הרכישה של חברת beats בשנת 2014, בתמורה לשלושה מיליארד דולרים. beats היוותה הבסיס לשירותי הזרמת המוזיקה של החברה, אפל מיוזיק.