ממשל טראמפ צפוי להכריז כי קוריאה הצפונית עומדת מאחורי מתקפת הסייבר העולמית לפני חצי שנה, כך דווח לפנות בוקר (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. במהלך המתקפה, שזכתה לשם wanna cry, נפגעו למעלה מ-300 אלף מחשבים בכ-150 מדינות ברחבי העולם במאי האחרון. "התקיפה התפשטה במהירות ועלתה מיליארדים, וקוריאה הצפונית היא האחראית לכך באופן ישיר", כך כתב טום בוסרט, היועץ לביטחון המולדת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל.



גורם בממשל העריך, בשיחה עם סוכונת הידיעות רויטרס, כי ישנה "סבירות גבוהה לכך שהמתקפה בוצעה על ידי קבוצת האקרים צפון קוריאניים בשם 'קבוצת לזרוס'". על פי הדיווחים, זו קבוצת ההאקרים שפרצה למחשבים של אולפני סוני בשנת 2014, הדליפה סרטים וגרמה לנזק רב בעקבות האירוע, מספר בכירים בחברה עזבו את תפקידם. 



כזכור, במאי האחרון, למעלה מ-300 אלף מחשבים נפגעו במתקפת סייבר רחבת היקף  שהתפשטה בכ-150 מדינות ברחבי העולם. על פי דיווחים בארה"ב, כלי הפריצה הזה, המכונה "ransomware" פותח על ידי הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב והודלף לאינטרנט. מייקרוסופט הוציאה עדכון אבטחה מיוחד שאמור להגן על מחשבים ממנו, אך נראה שבארגונים גדולים רבים טרם הספיקו להתקינו. בנוסף לבתי חולים בבריטניה, בין הנפגעים היו ענקית התקשורת הספרדית "טלפוניקה", שטענה כי רק חלק ממחשביה הפנימיים נפגעו ולא נגרם נזק לשירותיה, ומחשבים רבים ברוסיה. "אנחנו חווים שיבוש טכני משמעותי ביותר וישנם עיכובים בכל בתי החולים שלנו", נמסר מקבוצת בארטס הלת', שמתפעלת בתי חולים מרכזיים בלונדון.

"כשאנשים שואלים אותנו מה משאיר אותנו ער בלילות, זה זה", אמר כריס קמצ'ו, בכיר באחת החברות בארצות הברית שמנטרת את המתקפות עבור לקוחות שונים ל"ניו יורק טיימס".