הווידוי ועונשו: חברת אפל ניצבת בפני שלוש תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה, לאחר שהודתה כי העובדים, "מאטים בכוונה את המעבדים של מכשירי האייפון הישנים". באחת התביעות שהוגשו בלוס אנג'לס, נכתב כי, "משתמשי אייפון שמו לב שהמכשירים שלהם נהיים איטיים יותר ויותר, בכל פעם שיוצא מכשיר חדש". עוד נכתב כי אותם משתמשים, "מעולם לא הסכימו שהחברה תאט את המכשירים שלהם". בתביעות השונות טוענים התובעים כי על ידי האטת מכשיריהם, "אפל מאלצת אותנו לקנות דגמים חדשים ויקרים יותר".


התביעות הוגשו ימים ספורים לאחר שהחברה הודתה בשבוע שעבר כי בכל פעם שיוצאת גרסה חדשה למערכת ההפעלה, העובדים מאטים בכוונה את המכשירים הקודמים, כדי לאפשר לסוללות שלהם להצליח להפעיל את השיפורים החדשים. "סוללות ליתיום נחלשות כשהן נמצאות בתנאים קרים במיוחד, כשהן חלשות או כשהן נטענות מספר רב של פעמים. הדבר יכול לגרום למכשיר לכבות את עצמו כדי להגן על הרכיבים החשובים", נכתב בהצהרת החברה, שם ציינו בנוסף כי, "בשנה שעברה שחררנו עדכון עבור מכשירי אייפון 6, 6S ו-SE, שאמור למנוע את הכיבוי הפתאומי. העדכון פועל כעת גם על מכשירי אייפון 7, שמריצים את מערכת ההפעלה 11.2, ובעתיד הוא יפעל גם על דגמים נוספים".

בעקבות הגשת התביעות הייצוגיות נגדה, סירבה אפל להגיב לתביעה ובהצהרה לתקשורת נמסר רק כי, "המטרה שלנו היא לספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות, והיא כוללת ביצועים טובים יותר של המכשירים והארכת החיים שלהם".
 
יצויין עוד כי בשבוע שעבר חברת ביגוד מסין הגישה תביעה לבית המשפט בבייג'ינג, בטענה שאפל גנבה את הלוגו שלה והשתמשה בו בעדכון האחרון של מערכת ההפעלה. חברת הביגוד דורש פיצוי והתנצלות ציבורית. בנוסף, הם דורשים כי אפל תפסיק למכור מכשירים המציגים את הלוגו המדובר, עד שהנושא יוכרע בבית המשפט.