פחות מיממה אחרי הודעת ההתנצלות של אפל, על כך שהאטה מכשירי אייפון מדגמים ישנים, והענקת הנחה לצרכנים על החלפת סוללה, הבשורה מגיעה גם לארץ. רשת iStore, אחת ממשווקות מוצרי אפל בישראל, הודיעה הבוקר (שישי) כי מסוף ינואר 2018, היא תעניק לכל המשתמשים שהסוללה שלהם זקוקה להחלפה, את האפשרות להחליף סוללה באייפון מהדגמים הכלולים בתוכנית בסוללה מקורית במחיר מוזל של 149 שח.



כזכור, במהלך הלילה אפל הוציאה במהלך הלילה מכתב ובו התנצלה בפני הצרכנים על כך שהאטה מכשירי אייפון מדגמים ישנים. הם הוסיפו כי מדובר ב"אי הבנה מצערת". במכתב שפורסם באתר הרשמי של החברה נכתב: "נפתח בהדגשה כי מעולם לא עשינו, ומעולם לא נעשה דבר שיקצר את חייו של מוצר, או נפגום בחוויית השימוש של הלקוחות כדי לגרום להם לשדרג את המכשיר".



עוד נכתב: "המטרה שלנו תמיד היתה ליצור מוצרים שהלקוחות שלנו יאהבו, ולגרום לאייפונים להמשיך ולפעול ככל שניתן. זה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו". אחרי שהדגישו כי סוללות מאבדות מעוצמתן עם הזמן, בחברה הציעו פתרון חלופי ללקוחות הזועמים - הם הודיעו על הוזלה של מחירי החלפת הסוללה, ל-29 דולרים.



"המטרה שלנו - לספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות"





החברה עומדת בפני לפחות שמונה תביעות ייצוגית, זאת בעקבות הווידוי של החברה על האטת המכשירים. "משתמשי אייפון שמו לב שהמכשירים שלהם נהיים איטיים יותר, בכל פעם שיוצא מכשיר חדש", נכתב בתביעה שהוגשה בלוס אנג'לס, "הם מעולם לא הסכימו שהחברה תאט את המכשירים שלהם".



התביעות הוגשו בעקבות פרסום של החברה בשבוע שעבר לפיו בכל פעם שיוצאת גרסה חדשה למערכת ההפעלה, הם מאטים את המכשירים הקודמים, כדי לאפשר לסוללות שלהם להצליח להפעיל את השיפורים החדשים. "סוללות ליתיום נחלשות כשהן נמצאות בתנאים קרים במיוחד, כשהן חלשות או כשהן נטענות מספר רב של פעמים. הדבר יכול לגרום למכשיר לכבות את עצמו כדי להגן על הרכיבים החשובים", נכתב בהצהרת החברה.



בחברה ציינו: "בשנה שעברה שחררנו עדכון עבור מכשירי אייפון 6, 6S ו-SE שאמור למנוע את הכיבוי הפתאומי. העדכון פועל כעת גם על מכשירי אייפון 7 שמריצים את מערכת ההפעלה 11.2 ובעתיד הוא יפעל גם על דגמים נוספים". אפל סירבו להגיב לתביעה ובהצהרה לתקשורת מסרו: "המטרה שלנו היא לספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות, והיא כוללת ביצועים טובים יותר של המכשירים והארכת החיים שלהם".



תביעה אחת הוגשה במחוז הצפוני של מדינת אילינוי, על ידי חמישה אנשים שטוענים כי אפל עדכנה את מערכות ההפעלה של המכשירים במטרה לאט את הביצועים שלהם. הם טענו כי כך החברה "מאלצת אותם לרכוש מכשיר מדגם חדש יותר". בנוסף, שתי תביעות נוספות הוגשו במרכז ובצפון קליפורניה. התובעים בשלוש המקרים טענו כי עדכוני הגרסה השפיעו על מכשירי אייפון 5, אייפון 6, אייפון 7 ואייפון 7 פלוס. על פי הדיווחים, במידה ומחליפים סוללה באייפון, הדבר יכול לסייע להארכת חיי המכשיר. החלפת הסוללה עולה כ-80 דולרים, בעוד שאייפון X עולה החל מ-999 דולרים.