על תואר הטלפון החכם של השנה מתחרים מספר מכשירים שזכו לפרסום עוד לפני הכרזתם הרשמית. הראשונים הם מבית סמסונג – ה-S8 וה-S8 פלוס מבית סמסונג שהוכרזו באירוע בסוף חודש מרץ. על פי השמועות הראשוניות, השקת המכשיר היתה אמורה להתרחש בחודש פברואר, במהלך תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה. דיווחים ברשתות החברתיות טענו כי רצון החברה לבצע בדיקות נוספות על המכשיר, שכן זהו הדגם הראשון שיוצא אחרי סאגת הנוט 7 שהתפוצץ, ומכירתו הופסקה. החברה הדרום קוריאנית שחררה באוגוסט האחרון מכשיר מסקרן נוסף - הנוט 8, שגם להשקתו קדמו שמועות רבות. למעשה, בעקבות הפרסומים הרבים שקדמו להכרזה, מרבית האנשים לא הופתעו ממה שראו.

מתחרים נוספים על תואר הטלפון החכם של השנה, הם האייפון 8, אייפון 8 פלוס ואייפון איקס מבית היוצר של אפל. למרות הציפייה הרבה למכשירים, שהוכרזו בספטמבר האחרון, מכירות האייפון 8 וה-8 פלוס היו נמוכות יותר מהציפיות. לאחר השקת המכשירים, מניית החברה חוותה תנודות רבות ואף צניחה בשוויה. למרות זאת, השקתם לוותה בתורים האינסופיים בכניסה לחנויות ברחבי העולם, שהורכבו מאנשים שחיכו שעות רבות, ואף ימים רבים בתור.

טים קוק באירוע של אפל. צילום: רויטרס


קשה להכריע מה היה מכשיר השנה, אבל מה שבטוח שהמנצחת בקטגוריה היא סמסונג - שבנוסף למכשירים הרבים שהשיקה השנה, היא עומדת מאחורי מספר רכיבים באייפונים החדשים, בין היתר המסך החדש.

תחום שבו יש ללא ספק מנצחת ברורה הוא הקאמבק של השנה - נוקיה. החברה הפינית אחראית למספר דגמי סלולר, בהם נוקיה 3310, שנדיר למצוא אדם מעל גיל 25 שלא היה בעליו הגאה של לפחות מכשיר אחד של החברה. המכשירים היו ידועים בשל עמידותם הגבוהה - הרשת מלאה במבחני ריסוק שניסו לבחון את עמידותו של המכשיר. בנוסף, הם היו ידועים בשל הסוללה החזקה שלהם - המכשיר יכל לשרוד מספר ימים בלי הטענה, דבר נדיר בהתחשב בכך שמרבית הטלפונים לא יכולים לשרוד יותר ממספר שעות בלי פגישה עם מטען.

מהפך השנה הוא ללא ספק מעברם ההדרגתי של הישראלים לשירותי הסטרימינג השונים. הטמעת ממשק בעברית בנטפליקס, ועלייה במספר המשתמשים הישראלים לצד נטישה של ספקיות הטלוויזיה המסורתיות, יס והוט, לטובת סלקום, פרטנר והסטינג של יס. בנוסף, יותר ויותר ישראלים רוכשים מנוי לאפליקציות הזרמת המוזיקה השונות - אפל מיוזיק, דיזר וספוטיפיי.