גן חיות בדרום סין העלה לאחרונה את הבילוי לדרגה חדשה של הנאה ועניין כאשר החל לספק למבקרים חוויה של מציאות מדומה (VR), המאפשרת להם להתקרב לבעלי החיים ככל האפשר מבלי להיפגע, אולם לא כל המבקרים התלהבו מהטכנולוגיה החדשה. כ־20 אלף מבקרים השתתפו בהשקת השלב הראשון של המיזם החדש בגן החיות גוונגז'ו ביום שני האחרון. הם קיבלו משקפי מציאות מדומה וקודי QR עבור הטלפונים החכמים שלהם שאפשרו להם "לתקשר" עם בעלי החיים.



במסגרת המיזם אפשר לצפות בהאכלת בעלי החיים ואף לשחק עם חיות בר וללמוד עליהם יותר באמצעות הטלפונים החכמים. נכון לעכשיו הפרויקט מתאפשר בתצוגות הדינוזאורים והקופים, לצד סרטי מציאות מדומה. "אנחנו משתמשים כמעט בכל טכנולוגיות המגע, כמו מציאות מדומה, מציאות רבודה, מציאות משולבת, הקרנה תלת־ממדית והולוגרפיה", הסביר שיאנג שי, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה שפיתחה את התוכנית.



עם זאת, לא כל המבקרים התלהבו מהחוויה הראשונה, בייחוד לאחר שהתברר להם כי המיזם מאפשר יצירת קשר עם דינוזאורים. "היה מוזר לראות חיות מזויפות באמצעות מציאות מדומה כשיש חיות אמיתיות בגן החיות", נכתב באחת התגובות ברשתות החברתיות. מנהל גן החיות, ליאנג פנגיון, לא התרגש וציין כי זוהי טכנולוגיה שגן החיות בן 60 השנה יקדם. "תיירים יכולים לתקשר עם בעלי חיים מבלי להפריע להם", אמרלסוכנות הידיעות הסינית.



לפי הדיווחים בתקשורת, השלב הראשון של המיזם עלה כ־20 מיליון יואן (3.1 מיליון דולר), ובשלב השני צפוי להיפתח בתחילת השנה הבאה גן חיות וירטואלי שלם שיאפשר גם לבקר בו באמצעות האינטרנט.