אחד הפחדים הגדולים של צרכני הסלולר הוא למצוא עצמם במצב שבו הטלפון החכם, שהם שילמו עליו אלפי שקלים, נרטב מסיבה כלשהי. "צריך לקחת בערבון מוגבל את ההבטחות של יצרניות הטלפונים החכמים על כך שהטלפון עמיד במים", הסביר אלירן בכר מהחנות "בי מובייל מאסטר" ביהוד, "התקן שהחברות מדברות עליו אומר שהמכשיר לא יתקלקל כשהוא יירטב מעט, אבל גם לזה יש מגבלות". הוא הוסיף בשיחה עם "מעריב אונליין": "אפשר יהיה לסמוך על זה במאת האחוזים כשייתנו אחריות מלאה על נזקי מים".

בכר הסביר כי "הדבר הכי חשוב לעשות כשהמכשיר שלך נרטב זה לכבות אותו, ובמידה והדבר מתאפשר, להוציא את הסוללה". לדבריו, לנסות להטעין את המכשיר רק יזיק לו. "צריך להגיע למעבדה כדי שיעשו ניקוי פנימי למכשיר, ויייבשו אותו", ציין. הוא התייחס לאחד המיתוסים הגדולים - הכנסת המכשיר לקופסא עם אורז. "אומרים שהאורז סופח לחות, אבל אם תשים את המכשיר במקום יבש, אז הוא יתייבש במילא", ציין, "זה לא מועיל". 
בכר ציין כי "במרבית המקרים, הדחף הראשוני של האנשים זה להדליק את המכשיר ולבדוק שהוא בסדר, אבל זה לא יעזור". הוא הסביר: "הדלקה של המכשיר במקרה כזה רק תזיק".

אפשר להציל מכשיר שנרטב?
"תשעים אחוז מהמכשירים ראיתי שנכנסו למים וקיבלו טיפול בזמן, המשיכו לעבוד לאורך זמן. הכל תלוי בפעולות שהאדם ניסה לעשות לאחר הרגעים שהוא נרטב. הדבר הכי חשוב לעשות זה לא לנסות להדליק את המכשיר, ולכבות אותו במידה והוא נדלק באותו הרגע".