פוסט שעלה ביוקר:מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, בוודאי לא האמין שההכרזה שלו בסוף השבוע האחרון על כך שהאלגוריתם של פייסבוק ישתנה, ולא בפעם הראשונה בתקופה האחרונה, תעלה לו ביוקר. הוא הכריז על השינויים הצפויים בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו ביום שישי והדבר גרם לצניחת המניה בקרוב לחמישה אחוזים. מדובר בהפסד של קרוב לשלושה מיליארד דולרים, דבר שאף גרם לצוקרברג לאבד, זמנית, את מקומו הרביעי ברשימת עשירי העולם, לטובת הקמעונאי הספרדי אמציו אורטגה.



בפוסט כתב צוקרברג: "אחת המטרות שאנחנו הולכים להתמקד בה בשנת 2018 היא לוודא שכל הרגעים שבני האדם בוחרים לבלוג בפייסבוק, יהיו טובים. אני יודע שככה היו הרגעים שלי השנה. יצרנו את פייסבוק כדי לעזור לאנשים להישאר מחוברים אחד לשני, ולשמור על קשרים קרובים עם האנשים החשובים לנו. זו הסיבה שבגללה אנחנו שמים את החברים ובני המשפחה שלנו במרכז חוויית השימוש בפייסבוק. מחקרים מראים כי חיזוק היחסים שלנו איתם משפר את הרווחה והאושר שלנו. עם זאת, לאחרונה קיבלנו משובים רבים מגולשים, ומהם עולה כי פרסומים מעסקים, מותגים וכלי תקשורת שונים, מפוצצים את פיד החדשות שלהם ומקשים על התקשורת עם בני המשפחה והחברים. קל להבין איך המצב הזה נוצר - יותר ויותר תכנים ציבוריים ותכני וידאו עלו בשנתיים האחרונות לפייסבוק".




איבד הרבה כסף, מארק צוקרברג. צילום: גטי אימג'ס
איבד הרבה כסף, מארק צוקרברג. צילום: גטי אימג'ס



"מאחר שיש יותר תוכן ציבורי מאשר כזה שנכתב על ידי חברים ובני משפחה, הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה לעזור לאנשים להתחבר אחד לשני. אנחנו מרגישים אחריות לוודא שהשירותים שלנו גם תורמים לבני האדם ולכן בדקנו את הנושא בסיוע של מומחים מאוניברסיטאות מובילות. מהמחקרים עלה כי נקיטה באינטראקציה חברתית יכולה לתרום לרווחה ולבריאות האנשים ולגרום להם להרגיש פחות בודדים, דבר שגורם לשיפור הבריאות. בהתחשב בדברים הללו, המטרה של הצוותים של פייסבוק השתנתה - כעת המטרה היא לעזור לגולשים למצוא תוכן שיסייע להם לקיים אינטראקציות חברתיות משמעותיות יותר". 



לפני כחצי שנה הרשת החברתית הגדולה ביותר חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים. מדובר היה בציון דרך משמעותי, שכן במידה ופייסבוק היתה מדינה - היא היתה המאוכלסת ביותר בעולם.



עם זאת, בראיון לאחר ההישג, המעיט צוקרברג בחשיבותו ואמר: "אנחנו צריכים להתמקד במה שעדיין לא השגנו, וזה רישות של כל כדור הארץ באינטרנט. עדיין לא הצלחנו לחבר את כל האנשים", הסביר. צוקרברג מתמודד עם אתגר קשה בימים אלה - כיצד להגדיל את מספר המשתמשים של פייסבוק כשמרבית האנשים שיש להם גישה לרשת האינטרנט - כבר רשומים אליה. השגת המיליארד הבאים תהיה קשה יותר מכיוון שלא לכל האזרחים בעולם יש חיבור לרשת האינטרנט וישנם כמה חלקים של העולם שנמצאים מחוץ לתחום של הרשת החברתית.