היקום ממשיך לספק הפתעות בלתי שגרתיות: מדענים אמריקאים הצליחו לזהות ולתעד בפעם הראשונה תופעה של "גיהוק כפול" של חור שחור אחרי שבלע לתוכו גז קוסמי חם. האבל וצ'נדרה, שני הטלסקופים הוותיקים של סוכנות החלל נאס"א, קלטו ענן של גז כחול־ירוק שנפלט מחור שחור שממוקם במרחק של כ־800 מיליון שנות אור, והגיעו למסקנה כי מדובר ב"גיהוק" - פליטת חלקיקי אנרגיה של גז קוסמי שנבלעו לתוכו. המדידות הראו כי הענן התפשט למרחק של 30 אלף שנות אור מהחור השחור.



אולם לאסטרונומים המתינה הפתעה גדולה יותר, כאשר הם זיהו סימן לקיומו של גיהוק נוסף חדש שהתפשט במהירות. ההערכות של המדענים, כפי שהופיעו במאמר בכתב העת האסטרופיזיקאי, הן שהחור בלע שתי גלקסיות שונות אחרי התנגשות בין הגלקסיה שבה הוא נמצא לבין גלקסיה סמוכה.



"יש דוגמאות רבות לחורים שחורים עם גיהוק בודד שנפלט, אבל גילינו גלקסיה עם חור שחור מסיבי ביותר, שגיהק לא פעם אלא פעמיים", ציינה ד"ר ג'ולי קומפורד מאוניברסיטת קולורדו, בדברים שנשאה במפגש של האגודה האסטרונומית האמריקאית בוושינגטון.



קומפורד תיארה את החורים השחורים בתור "זללנים, אבל נראה שאין להם נימוסי שולחן טובים מדי". "תארו לעצמכם שאתם הולכים בחדר ושמים לב שגיהוק ישן יותר עדיין תלוי באוויר מארוחת המתאבנים", אמרה, "בינתיים הם אוכלים את המנה העיקרית ומשחררים גיהוק חדש שמרעיד את שולחן המטבח".