סקר של IVC בשיתוף משרד עורכי הדין זיסמן אהרוני גייר מראה שהיקף גיוס ההון של חברות ההייטק גדל ב־2017 ב־9% והסתכם ב־5.24 מיליארד דולר. הגיוס בוצע באמצעות 620 עסקאות.



עוד מתברר שקרנות ההון סיכון הישראליות השקיעו בשנה האחרונה 814 מיליון דולר - הסכום הגבוה ביותר מאז 2013. הזינוק מוסבר בעלייה של 58% בהיקף ההשקעות הראשונות שלהן. קרנות ההון סיכון היו פעילות במיוחד ברבעון הרביעי של 2017, והן השקיעו בו 211 מיליון דולר. ארבע עסקאות בסכום של יותר מ־100 מיליון דולר כל אחת מהוות 12% מההון שגויס בשנה האחרונה. מדובר בעסקאות סייבריזון, ויה, למונייד וסקייבוקס. סכום הגיוס הממוצע שילש את ערכו בהשוואה ל־2013 וטיפס ל־8.5 מיליון דולר.



עוד מתברר כי בשנת 2017 השלימו עשר חברות ישראליות הליך להנפקה ראשונית של המטבע הדיגיטלי ICO. אגב, מעמד המיסוי של מטבעות אלה נקבע אתמול על ידי רשות המסים. הרשות רואה בו מוצר פיננסי לכל דבר ועניין. החברות גייסו את ההון בתמורה למטבע הדיגיטלי (Cryptocurrency) שברשותן. ה־ICO הפך פופולרי בקרב חברות בלוקצ’יין שהיו מעוניינות לגייס הון ותשומת לב לפתרונות שלהן. מנקודת מבט פיננסית, ICO אינו נחשב השקעה.



מריאנה שפירא, דירקטור מחקר ב־IVC, מסרה: “כעת יש 3 מיליארד דולר פנויים להשקעה. לא מעט קרנות חדשות מוכנות להגדיל את מספר חברות הפורטפוליו ולבצע השקעות. קרנות הון סיכון גייסו 1.3 מיליארד דולר במהלך 2017, ומתחילת 2018 ארבע קרנות גייסו 550 מיליון דולר נוספים”.



עו”ד שמוליק זיסמן: “העלייה בהיקפי הגיוסים מהווה המשך למגמת העלייה העקבית של חמש השנים האחרונות. תחום ההייטק מתבגר ומתבסס, ומהווה מוקד של חדשנות ועניין עבור משקיעים ויזמים מכל העולם”.