לרגל יום השואה הבינלאומי שיצוין בסוף השבוע חשפו היום (חמישי) השר נפתלי בנט העומד בראש המשרד ובכירי המשרד מערכת חדישה המנטרת בזמן אמת ביטויי אנטישמיות ברחבי הרשת. המערכת (ACMS - Anti-semitism Cyber Monitoring System), פעלה במתכונת פיילוט במשך כחודש וכבר הספיקה לגלות נתונים מעניינים. 



בכל יום נסרקים למערכת כ-200,000 פוסטים חשודים ומועברים לניתוח במערכת הניטור. על פי נתוני המערכת בחודש האחרון נוטרו 409,000 פוסטים אנטישמיים שנכתבו על ידי 30,000 אנשים. כ-10,000 פוסטים בממוצע, בכל יום, נמצאים כבעלי תוכן אנטישמי. שלושת הערים ה"אנטישמיות ביותר", מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: סנטיאגו שבצ'ילה, דניפרו שבאוקראינה ובוקרשט שברומניה. במדינות המערב, הערים מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: פריז (צרפת) ולונדון (בריטניה). 



נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



נתון מעניין נוסף מראה כי ביום ההכרזה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרת הממשל האמריקאי בירושלים כבירת ישראל, גדלה כמות התוכן האנטישמי פי תשע בהשוואה לימים שקדמו לנאום.



"אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר", אמר בנט במהלך חשיפת המערכת, "יידע מהיום כל פעיל אנטישמי ברשת שהוא חשוף, עוקבים אחרי השנאה שהוא מפיץ והוא יישא באחריות לעיני כל. הגיע הזמן להעמיד מראה מול שונאינו ולחשוף את הפרצוף המכוער של האנטישמי המודרני, זה שאינו תולה צלבי קרס ברחוב אלא מצייץ אותם בטוויטר".



"מהיום נדע מי הוא כל מסית אנטישמי והוא יטופל על ידי גורמי האכיפה בעולם", הוסיף עוד בנט, "האנטישמיות לא נעלמה, היא שינתה צורתה ועברה מן הרחוב אל מרחב האינטרנט. בייחוד בשבוע בו אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי, עלינו לחשוף ולהפנות את הזרקור למקורות המסיתים לאנטישמיות, זאת כחלק בלתי נפרד מהערבות ההדדית בין ישראל ויהודי התפוצות".