שוק הטלפונים החכמים הסיני ספג, לראשונה זה שמונה שנים, ירידה של 4% בשנת 2017. כך עולה מהדיווח שפרסמה חברת המחקר Canalys וצוטט ב־BBC בסוף השבוע האחרון. הירידה מגיעה כאמור לאחר שמונה שנות צמיחה בשוק, שנחשב לגדול בעולם. בין השנים 2010 ו־2015 הוא נשלט בעיקר על ידי אפל וסמסונג, ובשנתיים האחרונות מותגים סיניים החלו לתפוס נתח גדול יותר ויותר באחוזי המכירה.



מדובר במותגים דוגמת וואווי, אופו ו־ויוו, המייצרים טלפונים איכותיים בטווח מחירים נמוך יותר מאפל וסמסונג. בעוד שמרבית האנשים בערים הגדולות, כמו בייג'ינג ושנגחאי, מסתובבים עם מכשירי אייפון וגלקסי העדכניים ביותר, אנשים באזורים הכפריים נוטים לקנות את מוצריהן של החברות הסיניות, המציעות טלפונים זולים יותר.



כדי לשפר את חוויית המכירה של הלקוחות, החברות ויוו ואופו, הנמצאות בבעלותו של המיליארדר הסיני דואן יונג פינג, הקימו חנויות פיזיות בכפרים. הגישה שהחברות נקטו התבררה כמוצלחת, שכן היא גרמה לצרכנים רבים להחליף את הטלפונים שלהם לאלה של החברות המקומיות.



נוסף לכך, על פי מחקר של חברת Counterpoint, נכון לחודש אוגוסט 2017 מספר הטלפונים החכמים של חברת וואווי שנמכרו התקרב מאוד למספר המכשירים שמכרה אפל. כמו כן, וואווי לקחה לסמסונג את תואר מותג מכשירי האנדרואיד הרווחי ביותר בעולם.



אחד החוקרים ציין בשיחה עם ה־BBC כי "חלק מהמכשירים הסלולריים הסינים הם בעלי מפרט דומה לזה של מכשירי אפל". הוא הסביר: "ניתן להשוות את סדרת מכשירי המייט 10 של וואווי לנתונים של מכשירי האייפון 8 וה־8 פלוס, אך המכשיר של וואווי עולה כ־30% פחות". החוקר הוסיף כי "פרשת התפוצצות הסוללות במכשירי הנוט 7 של גלקסי פגעה והרסה את המוניטין שהיה לסמסונג בסין".