פרצת אבטחה התגלתה ופורסמה היום (שני) לפיה אפליקציית הכושר "Strava" פרסמה מפת חום לטובת מציאת מסלולי ריצה פופולריים אך בפועל חשפה גם פטרולים ובסיסי צבא סודיים - בארץ ובעולם. ארז קריינר, בכיר בשב"כ לשעבר, התראיין לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר: "תכלס, מה שאנחנו רואים זה שכל האפליקציות האלה שאוספות מידע על אנשים, ולא משנה באיזה סוג של אפליקציה, יכולות לשמש בדברים שונים ממה שאנשים התכוונו אליהם".
 
"אני בטוח שהאנשים שמשתמשים באפליקציה זה רוכבי אופניים וכאלה שיוצאים לריצות שלא מעלים על דעתם שמהשימוש שלהם באפליקציה יכול מישהו לקבל מידע... אני אתן לך דוגמה - 'חופר מישהו באפליקציות ובודק איפה יש קבוצה של מאה חברה' בין הגילאים 18-22 שהתוצאות שלהם בחמישה ק"מ הראשונים שלהם של הריצה זה 22 דקות - אז יכול להיות שזו קבוצה של ספורטאים", אמר. 

 

"אני מניח שאם חייל יצא לריצה עם האפליקציה לא כיוון להסגיר באיזושהי צורה את המיקום של הבסיס. האפליקציות האלה נמצאות בשעונים וגם באייפונים והן מדברות ביניהן. היכולת לצבור את הנתונים קיימת בכל אפליקציה. אין היום אפליקציה שאתה נותן לה הרשאות והיא לא אוספת מידע, זה מייצר בעיה שנצטרך להתמודד מולה", הוסיף.

בן כספית העיר: "אתה מתאר מציאות מטורפת. כל אחד שעובד באיזה מקום מסווג - אסור לו בכלל להחזיק סלולר". לכך ענה קריינר: "אנחנו מדברים עכשיו על אייפונים, טלפונים ושעונים. מה עם המכוניות החכמות והבתים החכמים? תחשוב למשל שהבית החכם יכול להגיד באיזה חדר אתה יושב מרבית הזמן. היכולת לאסוף את המידע ואחר כך להשתמש בו קיימת בצורה מאוד רחבה".