החשש הגדול התממש. מארגני אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג, קוריאה הדרומית, אישרו כי במהלך טקס הפתיחה של המשחקים ביום שישי התרחשה מתקפת סייבר שפגעה בשירותי האינטרנט והטלוויזיה. עם זאת, המארגנים אמרו כי אף חלק קריטי לא נפגע. 

דובר הוועד האולימפי הבינלאומי, מארק אדמאס, אמר כי "המטרה היא שמירה על התנהלות מאובטחת" והוסיף כי "אנחנו לא הולכים להגיב על הנושא. אנחנו מטפלים בו ומוודאים שהמערכות מאובטחות". אדמאס נשאל האם המארגנים יודעים מי עמד מאחורי המתקפה, הוא ענה: "אני בטח לא יודע, אבל הנוהג הבינלאומי הוא שלא מדברים על מתקפת סייבר". 
דובר הוועדה המארגנת, סונג סאיק-יו, אמר כי הבעיות שנוצרו בעקבות המתקפה נפתרו אתמול בבוקר. "אנחנו יודעים מה גרם לבעיות, אבל דבר כזה מתרחש לעתים תכופות במהלך המשחקים. החלטנו יחד עם הוועד האולימפי הבינלאומי שאנחנו לא הולכים לחשוף את מקור הפריצה". 

בימים שלפני פתיחת המשחקים צצו שמועות שרוסיה, שבאופן רשמי הושעתה מהמשחקים בגלל חשד לסימום שיטתי של ספורטאיה. חוקרי אבטחת מידע אמרו בחודש שעבר כי מצאו אזהרות מוקדמות שהאקרים רוסים עלולים לתכנן מתקפות סייבר נגד הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט והוועד האולימפי הבינלאומי, בתגובה להחלטה להשעות את הספורטאים הרוסים. 
אלא שבמוסקבה הכחישו את את הטענה ואמרו כי אין כל בסיס להאשמות שהאקרים רוסים תקפו תשתיות הקשורות למשחקים. 
בהודעה של משרד החוץ הרוסי נאמר כי "אנחנו יודעים שהתקשורת המערבית מתכננת חקירות דמה בנושא 'טביעות האצבע הרוסיות' במתקפות סייבר על מקורות מידע במהלך אוליפיאדת החורף. כמובן, אף הוכחה לא תוצג לעולם".