דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש הבוקר (שישי) את ההאשמות הבריטיות והאמריקאיות, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר בחודש יוני האחרון. המתקפה, שיעדיה המרכזיים היו באוקראינה, זכתה לשם not petya ובמהלכה נגמרו נזקים כלכליים של בשווי של מיליארדי דולרים במספר מדינות ברחבי אירופה, אסיה  ואמריקה. פסקוב טען כי "ההאשמות הן חלק ממסע רוסיהפוביה" שנערך בכמה מדינות מערביות.
כזכור, במהלך הלילה דוברת הבית הלבן האשימה את רוסיה במתקפת הסייבר "היקרה וההרסנית ביותר בהיסטוריה". היא הוסיפה כי "לדבר תהיה השלכה בינלאומית". לדבריה, המתקפה היתה חלק מהמאמץ המתמשך של הקרמלין לערער את יציבות המשטר באוקראינה. "הדבר מוכיח באופן ברור את מעורבותה של רוסיה בסכסוך המתמשך בין שתי המדינות". 
מספר שעות לפני כן, גורמים בבריטניה הצהירו דבר דומה. גורמי הממשלה אמרו כי "המתקפה נראתה כמתקפת כופר, אבל מטרתה הרשמית הייתה לשבש את פעילות רשויות המדינה". הם הוסיפו, בהצהרה הרשמית כי "מדובר בפעולות בלתי נסבלות".

כזכור, מתקפת הסייבר הנרחבת שיתקה את התשתיות באוקראינה ופגעה גם במערכות הבנקים ובשדה התעופה בקייב. ברוסיה נפגעו - בפרט ענקית הגז רוסנפט. "זו התקיפה הגדולה ביותר בתולדות המדינה", נמסר ממשרד הפנים של אוקראינה. מערכות למדידת קרינה באתר הגרעיני של צ'רנוביל ננזקו גם הן.
 
בתחילה סברו כי מדובר באותו וירוס (נוזקה) שנעל מאות אלפי מחשבים בעולם בחודש מאי האחרון, אך התברר כי מדובר בווירוס מסוג אחר, שפעולתו דומה, נעילת מחשבים ודרישת כופר. חברת אבטחת סייבר ברוסיה, Group-IB, אמרה כי מדובר בתקיפה בתקיפה מתואמת שפגעה בגופים ברוסיה ובאוקראינה. חברות בינלאומיות באנגליה, דנמרק והולנד והודו הותקפו גם הן. לפי דיווחים בחו"ל, שטרם אומתו, גם חברות ישראליות נפגעו במתקפה. הטלגרף הבריטי טוען כי תשע חברות בינלאומית שילמו את הכופר להאקרים כדי לשחרר מחשבם. 

ראש קבוצת מודיעין של חברת סייבר ישראלית ציטטה בשיחה עם "מעריב" כלי תקשורת באוקראינה וטענה: "יש ראיות לכך שמדובר בנקמה של רוסיה על רקע חיסול של קצין מוקדם יותר, ועל רקע ההיסטוריה בין המדינות. ייתכן מאוד שההתקפה המשולבת קשורה לזה". גם ראש ממשלת אוקראינה טען כי מניתוח ראשוני עולה שיש מעורבות רוסית בפריצה.