חברת פלאפון הודיעה הבוקר (שני) על השקת פתרון IoT (האינטרנט של הדברים) השלם הראשון בישראל. מדובר ברשת ייעודית, הכוללת פלטפורמות מתקדמות, שותפות עסקיות מובילות ופתרון כולל לעסקים. הפלטפורמה שהשקה פלאפון הוקמה בשיתוף פעולה ומתבססת על הפלטפורמות של שתי חברות ענק הנחשבות למובילות בתחום - IBM ו-Telit, הרשתות והפלטפורמות החדשות כוללות יכולות סייבר ואבטחת מידע מהמתקדמות בעולם. הפיתוח החדש יאפשר ללקוחות עסקיים וציבוריים לנהל את העסק או הארגון בצורה יעילה יותר, לשפר את השירות והמוצרים,  תוך חיסכון במשאבים וצמצום נזקים.
החברה הפכה את בית פלאפון בגבעתיים לבניין חכם, ובמרכז העצבים של החברה מותקנת מערכת שליטה ובקרה המושתת על מאות חיישנים הפזורים בבניין ובסביבתו. המערכת קולטת מידע והתראות בזמן אמת, ממספר מוקדם, בהם: מצלמות אבטחה, ניהול צי רכב, ניהול הסעות עובדים באופן יעיל, ניהול אשפה חכם, השקיה חכמה, מידע על תפוסת חניה, תנאי האוויר ואיכות הסביבה, מעקב אחר הצפות, כמות חומר במכונות ובציוד ועוד. המידע זמין ומנותח בזמן אמת ומאפשר מתן פתרון מהיר, חיסכון כלכלי וניהול כוח אדם בצורה יעילה ומיטבית ושיפור השירות לעובדים.
בתוך כך, פלאפון הכריזה על כניסה לעולם הרכב והשקת שירות בשם Pelephone Car - הדור הבא של הרכב המחובר. השירות החדש מעניק לנהג ולנוסע חוויית משתמש שהופכת את הרכב לחכם ומקושר. כיום, פלאפון היא החברה היחידה שמציעה פתרון מלא המשלב בין יתרונות הרכב המחובר, לצד השגחה צמודה על בטיחות וביטחון הנהגים באמצעות חיווי בסמארטפון. השירות מבוסס על רכיב חומרה חכם בעל סים סלולרי המתחבר לשקע ברכב. הרכיב מנוהל באמצעות אפליקציה והלקוח יכול להתקין אותו באופן עצמאי. השירות פותח בשיתוף עם חברת ואיוסופט.

צילום: סינמה סטודיו

השירות כולל WiFi in Car- גלישה לנוסעי הרכב המתאפשרת באמצעות מודם סלולרי בדור הרביעי, שירותי בידור- שימוש בשירותי המוזיקה והטלוויזיה של פלאפון לנוסעים ברכב והצגת מידע על התנהגות נהג, בין היתר: קבלת התראות 24/7 על אופן הנהיגה. בנוסף הדבר כולל גם הצגת מידע ממחשב הרכב בצורה ידידותית ומועילה למשתמש וקבלת מידע על תקלות, וצריכת דלק וגם איתור ומעקב אחר מיקום הרכב על גבי מפה. מסקר מיוחד שערך מכון המחקר IPSOS עבור פלאפון עלה כי 86% מהרכבים בישראל לא מחוברים לאינטרנט אלחוטי, 64% מהנסקרים השיבו כי רכב חכם יעניין אותם במידה רבה. עוד נמצא כי 67% הביעו מידה רבה של עניין בקבלת נתוני ביצועי הרכב לסמארטפונים ו-84% ציינו מידה גבוהה של אטרקטיביות בשירות התראה על גניבה או גרירה של הרכב. עוד ציינו בחברה כי הפלטפורמה שמחברת את הרכב לאינטרנט, תאפשר בעתיד לחבר אביזרים, התקנים וחיישנים שונים שיאפשרו לנוסעים ברכב מגוון רחב וחדש של מוצרים. בין היתר, מדובר בחיבור של לחצן מצוקה, מצלמה חכמה ומשחקים.

רן גוראון מנכ"ל פלאפון הסביר בשיחה עם מעריב אונליין על השירות החדש: "מדובר בפיתרון מקצה לקצה לאינטרנט של הדברים. זו הפעם הראשונה שיוצרים רשת סלולר יעודית ומסחרית, עולמות של בקרה ואפליקציות המאפשרות בין היתר פתרונות לניהול עיר חכמה ובית חכם וגם לוגיסטיקה כמו השקייה לדווח אחורה ליישם פוקודת ולנהל".



המנכ"ל הוסיף כי "פלאפון קאר הופך כל רכב לרכב חכם, שבו אפשר לדעת מה קורה ברכב. זה עולם מולטימדיה חדש ואנחנו נכנסים לתחום כדי להוביל אותו". הוא התייחס לעיתוי ההכרזה: "אנחנו רוצים להיות מוכנים לביקוש, כי רכב חכם צפוי להיות השלב הבא". לדבריו, בתחום הטכנולוגיה ההיצע גורם לביקוש. "אנחנו מתחילים בקרוב במכירה מסחרית, ואני מאמין שבתוך שנתיים-שלוש הדבר יהיה נפוץ במספרים גדולים מאוד".