המגזין האמריקאי wired פרסם לאחרונה דוח המובסס על הצהרתו של בראד פרסקייל, מי שהיה מנהל הקמפיין הדיגיטלי של טראמפ. הוא טען כי טראמפ קיבל תנאים טובים יותר לרכישה של מודעות, מאשר המתחרה שלו. הדוח טוען למעשה כי תוכנת הפרסום של פייסבוק, הובילה לכך שהמודעות הסנסציוניות של טראמפ, קיבלו חשיפה גבוהה יותר מאשר המודעות המתונות שלו.
פייסבוק, לצד גוגל וטוויטר נמצאת בימים אלה תחת חקירה של הקונגרס, בחשד לכך שהשפיעו על קמפיין הבחירות לנשיאות, כחלק מהחקירה של פרשת "רוסיה-גייט". גורמים אמריקאים אמרו כי גורמים רוסים ניסו להתערב בבחירות, בין היתר על ידי רכישת מודעות בפייסבוק, והעמדת פנים כי הם קבוצות אקטיביסטיות.