כמה פעמים מצאתם את עצמכם במצב המלחיץ הבא: הטלפון החכם נפל לכם מהיד ונחבט ברצפה. איך תוכלו לדעת שהמכשיר אכן בסדר, פרט לסדק במסך? אתר יד2 השיק היום (שלישי) אפליקציה חינמית בשם TestM המאפשרת לבעלי סמארטפונים, לבצע בדיקת תקינות טכנית של מכשיר הסלולר שלהם בזמן אמת, זאת באמצעות טכנולוגיה ייחודית הנמצאת בתהליך רישום כפטנט. בעזרת סדרת בדיקות, האפליקציה מאפשרת בפחות מחמש דקות לקבל "דוח בריאות" הכולל מידע על תקינות החומרה של המכשיר. כיום, האפליקציה יודעת להנפיק תוצאות בדיקה ל-6,500 סוגי סמרטפונים שונים. 
יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד2 הסביר כי "רכישה של סמארטפון בשוק יד שנייה היא רכישה משתלמת ומנתוני האתר עולה שכבר כיום השוק מגלגל מעל 100 מיליון שקלים". הוא הוסיף: "אנו מאמינים שענף הסלולר יד שנייה יגדל בעקבות האפליקציה אשר תאפשר לקונים לוודא שהמכשיר תקין ותשפר את הוודאות בעסקה".
הוא ציין כי "שוק הניידים המשומשים העולמי מגלגל כבר כיום כ-17 מיליארד דולר בשנה, ועפ"י נתוני האתר מגלגל שוק זה כמאה מיליון שקלים בישראל.  אנחנו מזהים כי קטגוריית הסלולר באתר יד2 צומחת ומהווה את אחת הקטגוריות המבוקשות ביותר במוצרי יד שנייה באתר". הוא ציין ש"בינואר 2018 רשמה הקטגוריה מעל 2 מיליון חיפושים, כאשר הדגמים המבוקשים ביותר הם אייפון 7+ עם כ-118 אלף חיפושים, אחריו דגם אייפון X עם כ-110 אלף חיפושים".

צילום מסך מתוך האפליקציה

לדבבריו, לשוק יש פוטנציאל רב עוד יותר, אך החסם המרכזי הוא חוסר היכולת של הקונה לבדוק במעמד הרכישה את מצבו של המכשיר, לכן אפליקציית  TestM הינה  כלי צרכני חיוני שיאפשר למי שרוכש סמארטפון לקבל "דוח בריאות" של המוצר שהוא רוכש. "אנו מאמינים שכמו בתחום הרכב, בו מרבית הרוכשים עושים בדיקה לפני רכישה, צרכן לא ירכוש סמארטפון משומש ללא בדיקת TestM, בעיקר כאשר מדובר בבדיקה חינמית שמתבצעת על ידי המוכר ומוצגת כבר במודעה. לקונה יש את האפשרות בצורה קלה ומהירה לבחון את הדוח המפורט ולדעת באיזה מצב נמצא המכשיר שברצונו לרכוש", אמר. 
איך האפליקציה עובדת?
על מנת להפעיל את האפליקציה, יש להוריד אותה מחנות האפליקציות (Google play לאנדרואיד או App Store למכשירי האייפון) ללחוץ על Full Test ולפעול על פי ההוראות. בסיום הבדיקה ניתן לשמור את הדו"ח כתמונה ולשתף את הדו"ח עם הקונים הפוטנציאליים או להזין את מספר הדו"ח בתוך מסך עריכת פרטי המודעה ביד2.
האפליקציה בודקת את תקינות הרכיבים הבאים: מסך מגע, 3D touch (במכשירי אייפון בלבד), רמקול, אוזנייה, מיקרופון, אוזניות שמע, מייצב, מצפן, קישוריות wifi ו-Bluetooth. בנוסף נבדקים גם Cellular, 12. GPS, חיישני קרבה, אור ורטט, טעינה, לחצנים, חיישן זיהוי טביעות אצבע, עדשות המצלמה ותאורת לד.