חזית חדשה? חברות הטכנולוגיה המובילות בהן אפל ואמזון, עוקבות בחשש אחר השינויים במיסוי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנהיג. על פי הדיווח שפורסם היום (רביעי) בבלומברג, נשקלת העלאת התעריף של ייבוא של מוצרי אלקטרוניקה מתוצרת סין, דבר שיכול להשפיע על כל החברות הבינלאומיות, שיש להן מוצרים המיוצרים בסין.

חברות נוספות שעלולות להיפגע הן חברות סיניות, כמו שיאומי ולנובו. על פי התרחיש החמור ביותר, ארצות הברית עלולה להטיל מכסים על מגוון מוצרים רב המיובא מסין, החל מנעליים וכלה בגדג'טים, כך לדברי גורמים המעורים בפרטים שציינו כי הדיונים בנושא - חשאיים.
אפל היא אחת החברות שצפויות להיפגע בצורה הקשה ביותר, במידה ויוטלו מכסים על סחורות מיובאות, גם אם הן מיוצרות על ידי חברות אמריקאיות. חברות נוספות שצפויה להיפגע, הן דל ואינטל, המסתמכות במידה רבה על הייצור המתקיים בסין. עם זאת, עדיין לא ברור האם אפל תסומן כיבואנית של סחורות סיניות, שכן היא עובדת עם ספקים רבים באזור מרכז אסיה. עובדה זו, גורמת לכך שרוב המכשירים של החברה, בהם מכשירי האייפון והאייפד, מיוצרים ברובם בסין.

בכיר באפל אמר כי הם זקוקים לזמן נוסף כדי להעריך את ההשפעה האפשרית על המהלך על החברה, אך רמז כי הדבר עלול להפוך ל"מלחמת סחר בקנה מידה גדול". ממטה החברה בקופורטינו סירבו להגיב לדיווח. עם זאת, אנליסט באחת החברות טען כי תעריפי המס צפויים להיות ממוקדים במיוחד, ויופנו רק כלפי היצרנים הסיני ולא כלפי החברות האמריקאיות, המייצרות ביבשת.