חברת טנקור האמריקאית, מובילה עולמית בתהליכי ייצור שונים של מוליכים למחצה, הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם לרכישת מניות חברת אורבוטק בעסקה משולבת שתשולם במזומן ובמניות. עפ"י ההסכם, החברה האמריקאית תשלם 38.86 דולרים במזומן, ו-0.25% ממניית KLA, לכל מניית אורבוטק, המייצגים תמורה כוללת של כ-69.02 דולר למניה. מדובר בסכום כולל של כ-3.4 מיליארד דולר. ברקליס ישראל בראשות לן רוזן שימשו כיועצים הפיננסיים הבלעדיים של אורבוטק בעסקה. בעסקה ייצגו את  KLA Tencor בישראל עורכי הדין איתי פרישמן, שחר הדר ושיר סטוט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'
לדברי אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק: "הרכישה הינה הוכחה נוספת למיצובה של אורבוטק בשווקים בהם היא פעילה, ולעוצמת המודל העסקי שלה. ההסכם בין החברות מחזק משמעותית את סיכויי החברה המשותפת להתמודד בהצלחה עם גלי ההשקעה הגדולים הצפויים בשנים הקרובות בעולם האלקטרוניקה". לדבריו, החיבור ישפר את עתידם של עובדינו וייצר ערך רב לבעלי המניות שלנו. "השילוב עם KLA יגדיל משמעותית את פוטנציאל הצמיחה של אורבוטק בכך שהוא יאפשר לנו למנף את המובילות הטכנולוגית של KLA להאיץ את תכניות פיתוח המוצרים שלנו, ולשפר את היצע הפתרונות שלנו ללקוחותינו", סיכם, "אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה אחת תחת המותג אורבוטק, ומטה החברה ימשיך לפעול מיבנה".
לדברי ריק וולאס, נשיא ומנכ"ל KLA-TENCOR, "רכישה זו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו הקוראת לצמיחה מתמשכת ורווחית, ע"י התרחבות לשווקים סמוכים בשיעורי צמיחה גבוהים". הוא אמר כי "KLA  ואורבוטק הן שתי חברות התואמות באופן יוצא דופן בהתייחסותן לאנשים, תהליכים, טכנולוגיות ופריסה עולמית, ובכך מאפשרות יחד הזדמנויות חדשות משמעותיות לצמיחה ולהרחבת פורטפוליו המוצרים". הוא טען כי "השילוב בין החברות יחזק את מעמדנו בתחום הצומח של חטיבת המוליכים למחצה, ירחיב באופן משמעותי את נוכחותנו בשוק הסיני בעל החשיבות הגוברת, ובנוסף יפתח הזדמנויות חדשות עבור החברה במשולבת בתחומי המעגלים המודפסים המתקדמים והצגים השטוחים". נשיא החברה סיכם: "נוכחותה האיתנה ורבת השנים של KLA בישראל, תתרחב באופן משמעותי, ופעילותנו בישראל – אותה אנו רואים כמדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית – תמשיך להוות חלק מרכזי מחברת KLA".

בעסקה ייצגו את KLA Tencorבישראל עורכי הדין איתי פרישמן, שחר הדר ושיר סטוט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' יחד עם המשרד האמריקאי WILSON SONSINI GOODRICH & ROSATI. את אורבוטק ייצגו דיוד כהן מטולצנסקי ומשרד Cravath.