אובר הודיעה היום (שני) כי היא משעה את הניסויים המתקיימים בימים אלה בארצות הברית, בכלי רכב אוטונומי, זאת בעקבות תאונת דרכים קטלנית שגבתה את חייה של אישה בטמפה שבמדינת אריזונה. מהחברה נמסר כי הם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה המקומית. התאונה מתרחשת כשנה אחרי שהחברה החלה בניסויים לבדיקת הרכב האוטונומי.
מנהל אגף המידע בחברה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מדובר בחדשות עצובות מאוד". הוא כתב: "ליבנו ומחשבותינו עם משפחת הקורבן. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם רשויות החוק המקומיות כדי לבחון מה קרה". התאונה בפרבר של העיר פיניקס מהווה מכה פוטנציאלית לא רק לאסטרטגיה של אובר אלא גם ליציאה בסופו של דבר של מכוניות רובוטיות לדרכים ציבוריות.

זה מקרה המוות הראשון מהמכוניות האוטונומיות שנבדקות ברחבי העולם במירוץ בין יצרני המכוניות הגלובליים וענקיות הטכנולוגיה, המצפות כי הרכבים יובילו למהפכה בעולם התחבורה. "הרכב נסע בשכונה כאשר אישה חצתה את הכביש ממערב למזרח. היא נפגעה מהרכב של אובר", נמסר ממשטרת טמפה. הקורבן זוהתה כאיליין הרצברג, בת 49. היא מאוחר יותר מתה מפצעיה בבית החולים. צילומי טלוויזיה מאתר התאונה הראו אופנוע מעוקם ומכונית וולוו עם שמשה מנופצת. 

אפליקציית אובר. צילום מסך
אפליקציית אובר. צילום מסך