“למעשה מדובר בקרב אבוד של המערב”, אומר ד”ר רון שלייפר, מומחה לרשתות חברתיות מבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל. “היוזמה תמיד אצל הארגונים, והמערב תמיד מגיב. כאשר פייסבוק החלו לסגור ולחסום, הם עברו לפייסבוק הרוסי RT, וכך גם המעבר לטוויטר. ברגע שיפעילו לחץ ממסדי, כלכלי וחוקתי על טוויטר, הם יברחו ויעברו אל סנאפצ’ט או אינסטגרם וכן הלאה”.
“לעומת טוויטר, כשזה מגיע להתמודדות מול משרד המשפטים, פייסבוק חכמים בלהוריד את הראש”, אומר פרופ’ יאיר עמיחי־המבורגר, ראש המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט במרכז הבינתחומי הרצליה. “הם עסק נטו, והאינטרס האמיתי שלהם הוא הדולר ולא הגנת מדינת ישראל. לטוויטר אין את המקום הזה, זה לא מטריד אותם והם גם לא חזקים בארץ. הם נחשבים לכלי אמוציונלי יותר, שרוב המשתמשים בו הם אנשי מדיה, תקשורת ושיווק. לכן גם הארגונים מבינים שזה מרכז עצבי להשפעה”. את תגובת טוויטר לא ניתן היה להשיג.