שבוע חלף מאז פרוץ סערת פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה, והרוחות מסרבות להירגע. במהלך סוף השבוע, מספר חברות מסחריות ולצידם הזמרת שר, הודיעו על מחיקת הדפים הרשמיים שלהם. בין היתר, חברת מוזילה (המוכרת בשל הדפדפן firefox) הודיעה כי תפסיק לפרסם בפייסבוק, ולצידה גם בנק גרמני. הזמר שר הצהירה בחשבון הטוויטר שלה כי תמחק את הפייסבוק הרשמי שלה, והוסיפה: "מדובר בהחלטה קשה עבורי". המיליארדר אילון מאסק הודיע כי ידאג לכך שהדף הנושא את שמו, ואלה של החברות טסלה ו-spaceX יוסרו מהרשת החברתית.



מאסק נשאל מספר פעמים, בחשבון הטוויטר שלו, האם הוא צפוי להתנתק מפייסבוק. מהתגובות שלו, עולה כי ככל הנראה לא היה מודע לקיום הדפים הנושאים את שמו, ואת אלה של שתיים מהחברות שבבעלותו. הוא הודה כי זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בדפים ההם וכעבור פחות מחצי שעה הם הוסרו מהרשת החברתית. "האינסטגרם עדיין בסדר, מדובר בעניין גבולי מבחינתי", כתב.



בתוך כך, יושבי הראש יושב של ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים ושל ועדת המסחר בסנאט, ביקשו ממנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג להגיע ולהעיד בפניהם. בבקשה הרשמית שהועברה לחברה, נכתב: "הוועדה מתכוונת לקיים שימוע בנושא בעתיד הקרוב, ובמהלכו תיבחן לקיחת מידע אישי של 50 מיליון משתמשי פייסבוק, ללא הסכמתם, תוך הפרת מדיניות פייסבוק".

בקשה דומה הועברה גם מהסנאט ובה נכתב: "על בסיס דו מפלגתי, אנחנו מאמינים שעדותו של צוקרברג נחוצה, כדי להבין יותר טוב את האופן שבו החברה מתכננת להחזיר את אמון הגולשים שאבד ולשמור על נתוני המשתמשים. אנחנו ננסה כבר בימים הקרובים לתאם תאריך שבו צוקרברג יגיע להעיד".

מארק צוקרברג. צילום: רויטרס

במקביל, חוקרים מטעם מרכז הגנת המידע של בריטניה ערכו חיפושים במשרדי קיימברידג' אנליטיקה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הם נראו כשהם בודקים מסמכים וספרים שונים במשרדים. גורמים בממלכה בודקים האם פייסבוק נקטה בכל הצעדים המתאימים כדי להגן על המידע של הגולשים.



כזכור, ביום רביעי מארק צוקרברג שבר את שתיקתו בנושא, וכתב בחשבון הרשמי שלו: "הקמתי את פייסבוק ובסופו של דבר אני אחראי למה שקורה בפלטפורמה הזו". אני רציני בנושא הצעדים שננקוט ונוודא שהדבר לא יחזור על עצמו בעתיד. עם זאת זה לא יכול לשנות את מה שקרה בעבר. נלמד מהניסיון הזה כדי להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר בעתיד. רוצה להודות למי שממשיכים להאמין בנו ובמשימה שלנו. יודע שייקח זמן לתקן את הכל אבל נעבור את זה כדי לייצר שירות טוב ביותר בעתיד". עוד כתב: "יש לנו את האחריות להגן על המידע שלכם ואם אנחנו לא יכולים לעשות את זה אז לא מגיע לנו לשרת אתכם. אני עובד כדי להבין מה בדיוק קרה ואיך נוכל לוודא שהדבר לא יקרה שנית. החדשות הטובות הן שהפעולות שמונעות מדברים כאלה מלקרות, בוצעו כבר לפני מספר שנים. אבל עשינו מספר טעויות ויש לנו דברים נוספים שאנחנו צריכים לעשות וצעדים נוספים לנקוט בהם". צוקרברג הוסיף כי הוא מוכן להעיד בנושא בפני הסנאט, במידה והמחוקקים חושבים כי הוא האדם המתאים לעשות זאת.